مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، فرصتی طلایی برای ساکنان بافت فرسوده

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد : کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، فرصتی طلایی برای ساکنان بافت فرسوده است.

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، فرصتی طلایی برای ساکنان بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما ، محمد سعید ایزدی گفت: امیدواریم این صندوق به عنوان یک ابزار جدید در حوزه تسهیلات مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن مناطق فرسوده داشته باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، حذف شرط خانه اولی بودن برای دریافت تسهیلات در مناطق فرسوده را ویژگی مهم این طرح در این مناطق اعلام کرد و گفت: در حقیقت این اولین گام در سوق دادن بخشی از این منابع از محل صندوق پس‌انداز یکم به سمت بافت فرسوده بود که انگیزه‌ جدیدی را برای ساکنان آن ایجاد می‌کند.

    وی در ادامه با بیان اینکه تک نرخی شدن سود این صندوق، به طور ویژه در حوزه بافت فرسوده مهم است ، افزود: سقف این تسهیلات برای تهران 160 میلیون تومان ، برای شهرهای بالای 160 هزار نفر 120 میلیون و سایر مناطق شهری 80 میلیون تومان است که با عنوان صندوق پس‌انداز یکم به زوجین ارائه می‌شود.

    این مقام مسئول همچنین افزود: میزان مبلغ اقساط این وام در تهران 940 هزار تومان، در بخش فرسوده 865 هزار تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر 654 هزار تومان و در سایر مناطق شهری به 430 هزار تومان کاهش پیدا کرده است که در 144 ماه پرداخت می ‌شود.

    ایزدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد تحول جدید در بخش مسکن بافت های فرسوده با استفاده از این وام درصد پوشش این تسهیلات نسبت به بهای یک‌ متر مربع آپارتمان در تهران را برابر با 37.5 درصد در یک واحد مسکونی 95 متری، 42 درصد در 85 متری، 48 درصد در 75 متری و بالغ بر 54 درصد در واحدهای 65 متری اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی