مدیران خودروعصر اعتبار

بخش مسکن وارد دوره پیش رونق شده است

عصر ساختمان- معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می گوید، اعمال سیاست های مثبت در اقتصاد کلان، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سقف تسهیلات، بخش مسکن را وارد دوره پیش رونق کرده است.

بخش مسکن وارد دوره پیش رونق شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان افزود: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن علاوه بر تقویت قدرت خرید خانوارها، در ایجاد رونق در بازار معاملات مسکن بسیار تاثیرگذار است.
    وی گفت: در بسیاری از کشورهای جهان تسهیلات خرید مسکن، سهم قابل توجهی از قیمت مسکن را پوشش می دهد و خانوارها با استفاده از این تسهیلات و با اتکا به درآمدهای آینده جهت پرداخت تسهیلات، اقدام به خرید مسکن مورد نیاز خود می کنند.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ایران سهم تسهیلات خرید مسکن از کل قیمت مسکن تا قبل از دولت یازدهم در حد بسیار ناچیزی بود، گفت: در این شرایط خانوارها مجبور بودند با اتکا به پس اندازهای گذشته و همچنین تامین منابع مالی گران قیمت و پر ریسک از بازارهای غیر رسمی، اقدام به خرید مسکن کنند.
    مظاهریان افزود: در دولت یازدهم با افزایش سقف تسهیلات خرید، اکنون درصد قابل قبولی از قیمت مسکن با این تسهیلات تامین می شود که این مساله به نوبه خود منجر به تقویت قدرت خرید خانوار در بخش مسکن و ایجاد رونق نسبی در بازار این حوزه می شود، به طوری که در شرایط فعلی حجم معاملات بخش مسکن تا حدودی افزایش یافته است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید، تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی بازار مسکن نشان می دهد این بازار از اواسط سال 1392 وارد دوره رکود شد و عواملی همچون کاهش درآمدهای نفتی و رکود در کل اقتصاد و همچنین بالا بودن نرخ سود بانکی، منجر به طولانی شدن دوره رکود شد.
    وی تصریح کرد: با این حال به نظر می رسد پس از طی دوره رکود در بخش مسکن و همچنین به دلیل مجموعه سیاست های اتخاذ شده در این بخش و اقتصاد کلان همچون کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سقف تسهیلات، بخش مسکن وارد دوره پیش رونق شده است.
    مظاهریان معتقد است، افزایش تعداد معاملات مسکن و رشد تعداد و میزان تسهیلات پرداختی به بخش مسکن در ماه های اخیر موید خروج تدریجی بخش مسکن از رکود است.
    به گزارش ایرنا، صندوق پس انداز مسکن یکم از خرداد ماه سال گذشته به منظور کمک به قدرت خرید زوجین جوان در بانک مسکن تاسیس شد تا متقاضیان به شرط سپرده گذاری یکساله بتوانند تا سقف 800 میلیون ریال(80 میلیون تومان) در تهران، 600 میلیون ریال(60 میلیون تومان) در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و 400 میلیون ریال(40 میلیون تومان) در سایر شهرها تسهیلات خرید و ساخت مسکن دریافت کنند که این میزان برای زوجین برای یک پلاک ثبتی به دو برابر افزایش می یابد.
    علاوه بر این بانک مسکن تسهیلات خرید و ساخت را نیز بدون سپرده تا سقف 600 میلیون ریال(60 میلیون تومان)، 500 میلیون ریال(50 میلیون تومان) و 400 میلیون ریال(40 میلیون تومان) با نرخ 18 درصد مصوب شورای پول و اعتبار در نظر گرفته و میزان تسهیلات پرداختی خرید مسکن در 5 ماهه امسال در این بانک نسبت به دوره مشابه سال گذشته 65 درصد از حیث مبلغ و 20 درصد از حیث تعداد تسهیلات افزایش یافته است و این نشان می دهد بازار مسکن وارد دوره پیش رونق شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو