مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر بومهن خبر داد:

راه‌اندازی دفتر نظام مهندسی در بومهن

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر بومهن از راه‌اندازی دفتر نظام مهندسی و استقرار ساختمان دادگستری در بومهن خبر داد.

راه‌اندازی دفتر نظام مهندسی در بومهن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی‌رضا بخششی بیان داشت: یکی از پروژه‌هایی که به احیای فضای سبز شهر کمک می‌کند، احداث نهر لوران در شهرک کشاورزی به طول دو کیلومتر با بودجه 250 میلیون تومان است.

    بخششی افزود: ساخت آمفی‌تئاتر بزرگ شهر بومهن که در زمینی به مساحت یک هزار و 400 مترمربع در دو طبقه، پارکینگ در چهار طبقه که کاربری آن آمفی‌تئاتری 500 نفری و دو سالن 100 نفری برای نشست‌هایی با جمعیت کمتر و دو و سوئیت ویژه جهت مهمان‌سرا و درمجموع، زیربنای این بنا 5 هزار مترمربعی با بنای فلزی و در فاز اول با هزینه‌ای بر چهار میلیارد تومان آغاز شده است و در فاز دوم هزینه بودجه 3 میلیارد تومانی نصب تأسیسات است.

    وی ادامه داد: در دیگر پروژه‌های عمرانی شهر پله‌بندی محله‌های ترک‌آباد با بودجه 180 میلیون تومانی، احداث گاردریل به خیابان غنی با مبلغ 60 میلیون تومان، احداث سرویس بهداشتی پارک بهار با مبلغ 30 میلیون تومان، احداث سوله نمک با مبلغ 50 میلیون تومان، اجرای فلاورباکس فضای سبز جاده طاهرآباد با مبلغ 150 میلیون تومان به پایان رسیده است که جزو پروژه‌های طی ماه‌های اخیر شهرداری بومهن است.

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن درخصوص طراحی سند چشم‌انداز شهر بومهن اظهار داشت: در این سند برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت تعریف شده و با هزینه‌ای بالغ‌بر 100 میلیون تومان در حال تکمیل، تحقیق و بررسی است.

    وی افزود: ساماندهی رودخانه سیاه‌رود در مرحله تحقیقات و مطالعات بوده که بودجه این تحقیقات بالغ‌بر 70 میلیون تومان است در دست تدوین و بررسی است.

    راه‌اندازی دفتر نظام مهندسی در بومهن

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: راه‌اندازی آتش‌نشانی شماره دو، از دیگر اقدامات اساسی شورای اسلامی شهر بومهن بوده که تجهیز ماشین‌آلات با هزینه حدود 600 میلیون تومان انجام شده است.

    وی بیان کرد: تأسیس دفتر نظام مهندسی شهر بومهن که در جهت ارتقا و زیباسازی و رشد هرچه بهتر نمای شهری ایجاد شد، از اقدامات خوب شورای اسلامی شهر بومهن بوده است و تشکیل نخستین نشست کمیسیون نمای شهر در کمیسیون عمران برگزار شد و به دنبال تدوین قوانین و مقررات در کمیسیون عمران در جهت بهبود هرچه بهتر نمای شهر هستیم.

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن گفت: یکی دیگر از طرح‌های مهم در شهر که نیاز به درآمد پایدار است، طرح ممیزی شهر بومهن است که به مبلغ 600 میلیون تومان در حال انجام است.

    بخششی افزود: در ارتباط با کمک به مساجد برای نوسازی و مرمت این بناها حدود 120 میلیون تومان و در کمک به نوسازی مدارس مبلغی بالغ‌بر 110 میلیون تومان پرداخت شده است.

    وی تصریح کرد: همچنین پروژه بازگشایی خیابان صنوبر با 15 سال تأخیر به طول 200 متر و عرض 12 متر با هزینه 200 میلیون تومانی انجام شد و تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیک این خیابان داشت.

    استقرار ساختمان دادگستری در بومهن

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات بسیار مثبت شورای چهارم پیگیری استقرار مجموعه دادگستری عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در شهر بومهن بود که خوشبختانه با همکاری اعضای شورای اسلامی این شهر و شهردار وقت و شهردار سابق و حمایت‌های بی‌شائبه ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس که حمایت قاطع مردم را در پشت خود دارند، ماندگار شد.

    بخششی اضافه کرد: مجموعه ورزشی و استخر و سونای سرپوشیده که سالن ورزشی بدن‌سازی، فضای فروشگاهی و خدمات رفاهی در فضای 2 هزار مترمربع با هزینه‌ای بالغ‌بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه تأمین شده است که این امر می‌تواند سرانه ورزشی را بهبود بخشد.

    بخششی افزود: موضوعاتی که در ارتباط با رفع بار ترافیکی شهرداری و شورا انجام داده‌اند، بحث طراحی ورودی‌های شهر بومهن است که این پروژه‌ها بحث ورود خودروهای سنگین به شهر بومهن را منتفی می‌کند.

    وی ادامه داد: همچنین طی نشستی که با مرتضی حیدری، فرماندار و رئیس شورای ترافیک شهرستان پردیس داشتیم، طرح‌ها و مصوبات خوبی در خصوص مشکلات ترافیک شهر بومهن مصوب شد.

    تصویب طرح ممنوعیت تردد کامیون‌ها در بومهن

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: ورود کامیون‌ها طی این مصوبه به شهر ممنوع خواهد شد و با طراحی انجام شده، تردد خودروهای سنگین از محور خیابان کامیون‌داران که به کمربندی جنوبی شهر متصل می‌شود، صورت خواهد گرفت.

    بخششی یادآور شد: در این مصوبه، تردد کامیون‌ها از ساعت 6 تا 22 در داخل شهر ممنوع خواهد بود و برای حل مشکل ترافیک طی مصوبه‌ای بلوار اصلی شهر را در طرحی با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان این بلوار کاملاً تغییر خواهد کرد.

    وی ادامه داد: فضاهای عبور شهروندان اصلاح خواهد شد و دوربرگردان‌ها و بلوار تغییر می‌کنند و همچنین راه‌های دسترسی به‌صورت معقول و راحت در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن گفت: این طرح با پشتوانه تحقیقی و طرح مصوب ترافیکی که شورای اسلامی شهر بومهن آن را به تصویب رساند با مبلغی بالغ‌بر 70 میلیون تومان اجرا خواهد شد.

    بخششی افزود: همچنین احداث بلوار امام رضا (ع) که یکی از شاخصه‌های اصلی کاهش بار ترافیکی است، شاهد اجرای آن به طول 6 کیلومتر خواهیم بود؛ اجرای تمام این پروژه‌ها در کاهش بار ترافیکی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

    راهکار حل مشکلات شهر بومهن

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: با توجه به بررسی‌های موجود و طرح تفصیلی، کمترین ساخت‌وساز غیرمجاز را در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بومهن شاهد بودیم؛ طرح تفصیلی راهنمای تمام مشکلات شهرمان خواهد بود.

    بخششی اضافه کرد: خوشبختانه بعد از بررسی‌ها و جلساتی که انجام شد در تیرماه امسال پیش‌نویس طرح تفصیلی بعد از گزارش جامع و کامل کمیسیون عمران به پیوست نقشه‌ها و مستندات به صحن علنی رفت و به تصویب شورای شهر رسید و سپس برای بررسی به فرمانداری و در ادامه به کمیسیون ماده پنج مسکن و شهرسازی به جهت بررسی و تصویب طرح ارجاع خواهد شد.

    وی افزود: شورای اسلامی شهر بومهن برای حل مسائل و مشکلات شهر با تصویب طرح تفصیلی قدم بزرگی را برداشته که پیرو آن مشکلات ترافیک، فضاهای آموزشی، فضاهای ورزشی و سرانه‌های مختلف، بررسی و تراکم‌های موردنظر در شهر رصد می‌شود.

    بخششی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های شهر موضوعات مطرح و پیشنهاد‌ها در دفتر کمیسیون عمران شورای شهر ثبت و به پیوست پیش‌نویس طرح ارسال شده است.

    عضو شورای اسلامی شهر بومهن اظهار داشت: طی رایزنی‌های انجام شده و صورت‌جلسه‌های موجود، امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال شاهد اجرای طرح تفصیلی در شهر بومهن باشیم که مشکلات موجود با تصویب این طرح به حداقل ممکن می‌رسد و ما شاهد شهری بانشاط، پویا، ساخت‌وسازهای مجاز، ترافیکی روان و با حفظ کاربری‌های خدماتی باشیم و دیگر کمبودی را در زمینه فضاهای آموزشی، ورزشی و ... را نداشته باشیم.

    بخششی تصریح کرد: لازم میدانیم در پایان از حمایت‌های فرماندار شهرستان پردیس، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بومهن و... که تمام توان و سعی خود را برای تکمیل این طرح انجام دادند، تقدیر کنم.

    جمعیت 100 هزار نفری بومهن و آمار قبلی 53 هزار نفری

    عضو عمران شورای شهر بومهن در خصوص رشد روزافزون جمعیت در شهر بومهن و آینده این شهر اظهار داشت: با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تمام بندهای این شعار را متناسب با امکانات و در حد بضاعت اجرا کردیم.

    وی افزود: در کنار توجه به شعار سال شورای شهر بومهن با حرکتی جهادگونه، با سازندگی بی‌پایان سعی داشته جواب حمایت مردم شریف و ولایتمدار شهر را بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو