مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات وام ساخت مسکن به روایت معاون آخوندی

سود وام ساخت مسکن پس از دو سال پرداخت اقساط ۱۱درصد می‌شود

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت: ۵۵ هزار فقره وام بافت فرسوده‌ که بانک مسکن در قالب بسته خروج مسکن از رکود می‌دهد مازاد بر ۵ هزار فقره سهمیه‌ای است که بانک مرکزی بر عهده این بانک گذاشته است.

سود وام ساخت مسکن پس از دو سال پرداخت اقساط ۱۱درصد می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، محمدسعید ایزدی در خصوص تفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده اعلامی از سوی بانک مسکن(14درصد) با سود مصوب هیئت دولت برای این تسهیلات (11درصد) اظهار کرد: تسهیلات 50میلیون تومانی بافت فرسوده بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار شامل دو نوع سود 24درصد(سود تسهیلات عقود مشارکتی) و 21درصد(سود تسهیلات عقود مبادله‌ای) است؛ به این صورت که سود دو سال اول این تسهیلات با سود عقود مشارکتی (24درصد) و سود 10 سال مابقی بر اساس عقود مبادله‌ای محاسبه می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات بافت فرسوده 12سال است که در دو سال اول سود تسهیلات با احتساب یارانه 10درصدی دولت، 14 درصد و 10سال مابقی نیز با احتساب همین یارانه، 11درصد محاسبه می‌شود. ضمن اینکه دریافت‌کنندگان این تسهیلات به شرط رعایت مبحث دوم مقررات ملی ساختمان از دو درصد یارانه تشویقی به عنوان کاهش سود تسهیلات نیز بهره‌مند می‌شوند که در مجموع تنها 9 درصد سود برای تسهیلات 50میلیون تومانی پرداخت می‌کنند.

    وی بیان کرد: بنابراین تفاوتی در نرخ سود تسهیلات اعلامی از سوی بانک مسکن و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیست؛ بلکه مسئولان این بانک در نشست خبری اخیر خود سود دو سال اول بازپرداخت اقساط تسهیلات بافت فرسوده را اعلام کرده‌اند.

    معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی تأکید کرد: این 55هزار فقره وام بافت فرسوده‌ای که بانک مسکن پرداخت می‌کند، مازاد بر 5هزار فقره سهمیه تسهیلات بافت فرسوده‌ای است که این بانک در کنار سایر بانک‌ها پرداخت می‌کند و این 55هزار فقره جدید، در قالب بسته خروج مسکن از رکود در دولت به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات بافت فرسوده باید با مراجعه به سامانه گواهینامه صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مراجعه کنند که این شرکت پس از تأیید اظهارات متقاضیان، آنها را بلافاصله به بانک مسکن معرفی می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار