مدیران خودروعصر اعتبار

پرتقاضاهای گران در بازار پیش فروش

عصر ساختمان:بازار پیش فروش مسکن که چندی است به خاطر برخی تغییرات در قوانین بازار دوم معاملات خرید و فروش مسکن تقریبا به رکودی عمیق تر از آنچه هم اکنون در بازار واحدهای آماده وجود دارد، فرو رفته، هم اکنون با پدیده عجیبی مواجه شده است.

پرتقاضاهای گران در بازار پیش فروش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، همزمان با کمرنگ‌تر شدن معاملات واحدهای در دست ساخت در بازار دوم خرید و فروش مسکن تحت‌تاثیر خروج بخش عمده‌ای از واسطه‌های ملکی از این بازار، تغییراتی در نحوه محاسبه و قیمت‌گذاری واحدهای پیش‌فروشی ایجاد شده است که می‌توان یکی از علل عمده آن را خروج نظارت بازار و واسطه‌ها از نحوه قیمت‌گذاری برای این دسته از آپارتمان‌ها دانست. از سال گذشته و به دنبال ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان برخی از واسطه‌های ملکی به دنبال ممنوعیت فعالیت آنان در تنظیم قراردادهای پیش فروش از واسطه‌گری در این بازار انصراف دادند. هم اکنون اغلب فایل‌های پربازدید در بازار معاملات پیش‌فروش مربوط به آپارتمان‌هایی است که با نرخی گران‌تر از عرف قیمتی پیش‌فروش در منطقه به بازار دوم معاملات خرید مسکن عرضه شده است. این گران‌فروشی در بازار پیش فروش به‌جایی رسیده که در اغلب این فایل‌ها قیمت‌های پایه تعیین شده حتی از نرخ فروش واحدهای نوساز و آماده در بازار مسکن همان منطقه هم گران‌تر است. به‌عنوان مثال، سازنده‌ای واحد در حال ساخت خود در خیابان شیخ بهایی نرسیده به خیابان امداد را مترمربعی 15 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است؛ زیربنای این واحد مسکونی 160 مترمربع و قیمت کل آن 2 میلیارد تومان تعیین شده است. این در حالی است که بنا بر آمار سایت‌های فعال در حوزه خرید و فروش ملک، متوسط قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان آماده و نوساز در خیابان شیخ بهایی 9 میلیون و 340 هزار تومان و بازه قابل قبول براساس آمار موجود بین 8 میلیون و 100 هزار تا 10 میلیون و 900 هزار تومان در نوسان است.

    در فایل دیگری در محدوده جردن واقع در خیابان گلستان یک آپارتمان 76 مترمربعی به قیمت هر مترمربع 11 میلیون و 500 هزار تومان و با قیمت کل 874 میلیون تومان به بازار پیش فروش عرضه شده که این فایل هم در مقایسه با میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در جردن گران‌تر از حد معمول است. هم اکنون میانگین قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان در جردن 10 میلیون و 183 هزار تومان و بازه قابل قبول براساس آمار موجود بین 9 میلیون و 560 هزار تا 10 میلیون و 800 هزار تومان است. آپارتمان در حال ساخت دیگری در خیابان دولت، خیابان مطهری، با مساحت 140 مترمربع با قیمت کل یک میلیارد و 575 میلیون تومان به بازار دوم معاملات خرید و فروش مسکن عرضه شده است. این آپارتمان در حالی هر مترمربع 11 میلیون و 250 هزار تومان از سوی سازنده آن قیمت‌گذاری شده که میانگین قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان دولت 8 میلیون و 135 هزار تومان و بازه قابل قبول قیمت در این منطقه بین 7 میلیون و 215 هزار تا 8 میلیون و 500 هزار تومان در نوسان است. به گزارش «دنیای اقتصاد» به رغم گران بودن قیمت فروش هر یک از این آپارتمان‌های در حال ساخت، تمام این فایل‌ها روز گذشته در ستون پربیننده‌ترین فایل‌های پیش‌فروش مسکن در یکی از معتبرترین سایت‌های عرضه ملک قرار داشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو