مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل تعاون خراسان رضوی:

تعاونی‌های مسکن بهترین ظرفیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده است

عصر ساختمان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه باید از ظرفیت تعاونی‌های مسکن برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کرد گفت: بافت فرسوده در شهرها اولین مصیبت برای شهر و مسؤولان است.

تعاونی‌های مسکن بهترین ظرفیت برای نوسازی بافت‌های فرسوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، پروژه 24 واحدی مسکن شرکت تعاونی درودگران قوچان پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، علیرضا قامتی فرماندار قوچان، عباسعلی معتمدی رئیس شورای شهر و جمعی دیگر از مسؤولان شهرستانی افتتاح شد.

    در این مراسم مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه یکی از مزیت‌های شرکت تعاونی افزایش سرمایه‌های اجتماعی است، اظهار داشت: نگاه جدی به حوزه تعاون در تمام کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، از کارگاه تولیدی گرفته تا خدمات و شرکت تعاونی می‌تواند برای تأمین نیازهای جامعه عضو خود قدم‌های بسزایی را بردارد.

    محمود احمدی بابیان اینکه هدف از تشکیل تعاونی استفاده از سرمایه‌های داخلی برای رفع نیاز اعضا و کاهش هزینه‌ها در یک خانواده کوچک است، تصریح کرد: همزمان با هفته تعاون 736 واحد در گلبهار افتتاح که 250 واحد آن به‌صورت سه‌جانبه و مابقی توسط تعاونی‌ها ایجاد شده است.

    وی تعاونی مسکن در شهرستان‌ها را با شهرهای کوچک بسیار متفاوت دانست و افزود: در شهرستان‌ها زمین آماده و با انجام تعاملات این‌چنین پروژه‌هایی به بهره‌برداری می‌رسد اما در شهرهای جدید به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و... با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با یادآوری این موضوع که در شرکت‌های تعاونی مسکن به دلیل رکود، اعضا انگیزه خود را برای سرمایه‌گذاری از دست‌ داده‌اند، گفت: وقتی سود متعارفی تعریف نشود اعضا فعالیت کمی داشته و در ساخت‌وساز کمک نمی‌کنند.

    احمدی تعاونی‌ها را یکی از پیشنهاد‌ها برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در شهرهای کوچک دانست و تأکید کرد: بافت فرسوده در شهرها اولین مصیبت برای شهر و مسؤولان است و باید از این ظرفیت تعاونی‌های مسکن برای نوسازی استفاده کرد زیرا دادن مسکن جدید به حاشیه شهرها به دلیل گرانی در هزینه‌های زیرساختی و... توجیه اقتصادی ندارد.

    وی یادآور شد: در مسکن به ازای هر 50 مترمربع یک فرصت شغلی ایجاد و در یک ساخت‌وساز 122 حرفه فعال می‌شوند و این ساخت‌وساز می‌تواند به ایجاد رونق اقتصادی در شهر کمک کند.

    در ادامه این مراسم رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با اشاره به اینکه این پروژه 24 واحدی حدود پنج سال طول کشیده و یکی از علت‌های طولانی شدن آن عدم مشارکت اعضا در واریز هزینه‌ها بوده است، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 839 مترمربع با زیربنای 3 هزار و 400 متر در دو فاز ساخته‌ شده که هر فاز دارای 12 واحد است.

    عطا متین فر با یادآوری اینکه تعدادی از واحدها تحویل متقاضیان شده و مابقی نیز طی مدت‌زمان مشخص و انجام سیکل کاری تحویل داده می‌شوند، بیان کرد: حدود 700 میلیون تومان وام مسکن برای این پروژه دریافت و مابقی هزینه‌ها نیز تا یک میلیارد و 778 میلیون تومان اعتبار هزینه شده در این پروژه برای تکمیل نهایی را اعضا مشارکت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو