مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۲۲ برابری جمعیت البرز طی نیم قرن اخیر

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با بیان این‌که طبق میانگین رشد کشوری، جمعیت کشور هر ۵۰ سال چهار برابر می‌شود، گفت: اما این رشد طی سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۰ در استان البرز ۲۲ برابر بوده است.

افزایش ۲۲ برابری جمعیت البرز طی نیم قرن اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «ذبیح‌الله قائمی» در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان البرز که امروز شنبه (20 شهریور) با دستور جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استانداری البرز برگزار شد، گفت: این سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام خواهد شد که مرحله اول آن به‌صورت اینترنتی و از سوم تا 24 مهرماه برگزار می‌شود.
    قائمی در ادامه به آخرین وضعیت جمعیتی و محیطی استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: استان البرز با 5284 کیلومترمربع کوچک‌ترین استان کشور است که 2 میلیون و 413 هزار نفر را در خود جا داده است.
    وی با بیان این‌که البرز از نظر جمعیت دوازدهمین استان کشور محسوب می‌شود، گفت: طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 255 هزار نفر از این جمعیت در کلانشهر کرج ساکن هستند.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز با بیان این‌که البرز مهاجرپذیرترین استان کشور است، گفت: میانگین تراکم جمعیت کشور 46 نفر در کیلومتر مربع است، اما این آمار در البرز 460 و در کرج هزار و 56 نفر در کیلومتر مربع است.
    قائمی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد که تراکم جمعیت در استان البرز 10 برابر میانگین کشوری است.
    وی در ادامه از جمعیت شهرنشین استان گفت و خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 224 هزار نفر در شهرهای استان ساکن هستند که حدوداً 70 درصد از جمعیت البرز را در بر می‌گیرد.
    قائمی جمعیت روستایی را نیز اعلام و تصریح کرد: 188 هزار نفر از البرزی‌ها در روستاهای استان ساکن هستند که 41 درصد از این افراد در روستاهای شهرستان ساوجبلاغ ساکن هستند.
    این مسئول در ادامه به نرخ رشد جمعیت کشور در سال‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کشور ما بیشترین نرخ رشد را با رقمی معادل 3.91 درصد بین سال‌های 55 تا 65 تجربه کرده است، حال آن‌که این نرخ در البرز همواره بالا بوده و در سال‌های 90 تا 94 به 2.9 درصد رسیده است.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با بیان این‌که طبق میانگین رشد کشوری، جمعیت کشور هر 50 سال چهار برابر می‌شود، گفت: اما این رشد طی سال‌های 1335 تا 1390 در استان البرز 22 برابر بوده است.
    وی خاطرنشان کرد: اگر رشد جمعیت در البرز با رشد جمعیت کشور هماهنگ بود، جمعیت البرز نیز در این مدت چهار برابر می‌شد، اما به علت رشد بسیار بالا این جمعیت 22 برابر شده است.
    قائمی یادآور شد: در سال 94 سهم استان البرز از جمعیت کشور به 3.3 درصد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار