مدیران خودروعصر اعتبار

ایران باسرشماری اینترنتی درجمع کشورهای دارای نظام آماری مدرن قرارمی گیرد

عصر ساختمان- مدیر کل دفتر برنامه ریزی پایش عملکرد و دبیرخانه شورای عالی مرکز آمار ایران می گوید، ایران با اجرای اینترنتی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ در جمع کشورهای دارای نظام آماری مدرن قرار می گیرد.

ایران باسرشماری اینترنتی درجمع کشورهای دارای نظام آماری مدرن قرارمی گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،کاوه کیانی با اشاره به اینکه سرشماری همواره مهمترین رخداد آماری در هر کشوری است، گفت: سرشماری سال جاری نخستین سرشماری است که به دو شکل اینترنتی و حضوری انجام می شود.
    وی افزود: مردم با ورود به سامانه سرشماری می توانند اطلاعات خانواده خود را وارد کنند و در پایان کدی از سوی سایت داده می شود که آن را باید یادداشت و نگه داری کرد و زمانی که مامور سرشماری به درب منزل آنها مراجعه کرد فقط با نشان دادن آن کد دیگر نیازی به پاسخگویی نیست.
    به گفته کیانی، همچنین پیامکی پس از پر کردن پرسشنامه سرشماری به طریق اینترنتی به تلفن همراه فرد پرکننده ارسال می شود که حاکی از ورود اطلاعات از طریق اینترنتی است.
    این مسوول آماری کشور با بیان این که تکمیل پرسشنامه اینترنتی دارای دو مزیت است و این دو مزیت هم برای مجریان طرح و هم برای پاسخگویان ملحوظ است، گفت: سرشماری اینترنتی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود و سازمان اجرایی را چابکتر می کند.
    کیانی همچنین گفت: با توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور ، انتظار می رود بخش وسیعی از مردم بتوانند اطلاعات خود را از طریق اینترنت وارد کنند.
    وی دیگر مزایای جمع آوری اطلاعات از طریق اینترنت را کاهش خطای انسانی عنوان کرد و گفت: همچنین با این شیوه سریعتر می توان نتایج سرشماری را ارایه داد.
    وی زمان سرشماری اینترنتی را از چهارم تا 24 مهرماه امسال اعلام کرد و گفت: از 25 مهرماه به مدت یکماه سرشماری حضوری انجام می شود که امسال بر خلاف سال های گذشته همه اطلاعات از طریق تبلت جمع آوری خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد. از سال 1335تا 1385 شمسی خورشیدی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر ده سال یک بار اجرا می شد. در سال 1386براساس مصوبه ی هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.
    هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج حدود 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو