مدیران خودروعصر اعتبار

تحویل بخشی از واحدهای مسکن مهر فاز ۹ و ۵ پردیس تا نوروز ۹۶

عصر ساختمان- عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که بانک مسکن ۸۹ درصد تسهیلات بانکی واحدهای مهر را پرداخت می‌کند، گفت: بخشی از واحدهای مسکن مهر شهر پردیس که انبوه‌سازان متولی ساخت آن هستند را تا نوروز ۹۶ تحویل می‌دهیم.

تحویل بخشی از واحدهای مسکن مهر فاز ۹ و ۵ پردیس تا نوروز ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، ایرج رهبر در خصوص جدیدترین وضعیت ساخت 10 هزار مسکن مهر شهر پردیس اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی کرده‌ایم بخشی از واحدهای مسکن مهر شهر پردیس را تا عید تحویل می‌دهیم و بخش کوچکی از واحدهای مسکن مهر انبوه‌سازان در این شهر نیمه اول سال آینده تحویل می‌شود.

    وی تصریح کرد:‌ برای این کار باید مقاداری همکاری‌هایث سه جانبه‌ای که ما در تفاهمنامه داریم یعنی کارفرما، انبوه‌ساز و بانک مسکن باید به گونه ای‌ عمل کنند که تفاهمنامه به‌صورت واقعی عملیاتی شود.

    وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها کارفرما می‌خواهد کاری را انجام دهد بانک قبول نمی‌کند، برخی اوقات کارفرما مشکلاتی را دارد که کارفرما آنها را نمی‌پذیرد باید سه طرف طبق همان تفاهمنامه پیش بروند اگر واقعا می‌خواهند واحدهای مسکن مهر را تحویل دهند.

    وی  صبحت‌هایی را برای هماهنگی‌هایی بین این سه ارگان باشد،‌ یادآور شد: این در حالی که بانک اگر واحد از سوی پیمانکار تحویل شود 89 درصد تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کند. می‌گوییم این 11 درصد باقیمانده را چه زمانی می‌خواهید پرداخت کنید. از سوی دیگر به این مسئله نیز باید توجه شود قیمت‌های ما نصف حداقل است و 5سال از زمان آن گذشته است.

    عضو انجمن انبوه‌سازان با بیان این‌که آورده متقاضیان نیز به مشکل برخورده است، گفت: با وجود ارسال پیامک به متقاضیان، اما آنها آورده خود را تکمیل نمی‌کنند. به فرض در بلوکی که مثلا 53 واحد داریم، 20 تا 50 درصد آورده‌ها تکمیل شده اما بقیه متقاضیان سهم خود را پرداخت نمی‌کنند.

    رهبر عدم هماهنگی در پرداخت‌ها را یکی از مشکلات جدی انبوه‌سازان اعلام کرد و افزود: 10 هزار واحد مسکن مهر انبوه‌سازان در پردیس جزو آخرین قراردادهای طرح مهر بوده که خرداد 91 امضا شده است.

    وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود بخشی از این واحدها یکسال بعد تحویل شود، بیان کرد:‌ در شهریور 91 میلیگرد -هر کیلوگرم- 600 تومانی 2300 تومان شد، با توجه به این‌که در هر مترمربع 40 کیلوگرم میلگرد در سازه به کار برود حالا اگر تفاوت قیمت را 1500 تومان در نظر بگیریم در هر مترمربع 60 هزار تومان (20 درصد قیمت ساخت هر مترمربع) در همان چند ماه اول پس از امضای قرارداد، هزینه ساخت برای سازندگان گران شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو