مدیران خودروعصر اعتبار

دولت عزمی برای خروج مسکن از رکود ندارد

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه دولت عزمی برای خروج مسکن از رکود ندارد و بانک مرکزی باید تصمیم جهادی و انقلابی در این خصوص بگیرد، گفت: تورم بهتر از رکود است پس بزرگ‌راه‌های اقتصادی را باز کنید تا رونق به اقتصاد بازگردد.

دولت عزمی برای خروج مسکن از رکود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس ,در پاسخ به این سئوال که طولانی شدن رکود بخش مسکن را چگونه تحلیل می‌کنید و چه راهکاری برای خروج از رکود مسکن به دولت پیشنهاد می‌کنید، گفت: دولت عزم و جزم جدی برای خروج اقتصاد و مسکن از رکود ندارد و متأسفانه این رکود اقتصادی جزو رکودهایی است که در 100 سال گذشته بی‌‌سابقه بوده است.

    بیگدلی تأکید کرد:‌ دولتمردان در ارائه پیشنهادات خود منفعل هستند و می‌بینیم که هیچ برنامه مشخصی برای خروج اقتصاد از رکود و مسکن که پیشران اقتصاد کشور است از سوی دولتمردان دیده نمی‌شود.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد: متأسفانه نبود برنامه و تصمیمات جهادی و انقلابی از سوی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی باعث شده تا همچنان درگیر رکودی بی‌سابقه در کشور باشیم.

    بیگدلی ادامه داد: علی‌رغم اینکه آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بارها با رئیس کل بانک مرکزی و شخص رئیس جمهور مکاتبه داشته است که صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشور است اما متأسفانه می‌بینیم که هیچ عزم جدی در این خصوص از سوی دولت دیده نمی‌شود تا مسکن از رکود خارج شود.

    وی با بیان اینکه بنده 2 بار از زبان شخص رئیس جمهور شنیده‌ام که از رکورد خارج شده‌ایم، گفت: متأسفانه مشاوره غلط به روحانی می‌دهند که اقتصاد وارد رونق شده است.

    بیگدلی ادامه داد: تا زمانی که نرخ سود بانکی در کشور بالا است نباید منتظر این باشیم که اقتصاد و مسکن رونق بگیرد هر چند بنده معتقد هستم که بانک‌ها نیز در این وضعیت متضرر می‌شوند.

    وی تصریح کرد: وقتی 300 سال پیش‌ نیز اروپا با رکود مواجه بود آنها اعتقاد داشتند که حاضر هستند تورم داشته باشند اما اقتصاد در رکود نباشد.

    وی خاطرنشان کرد: نباید به این دلیل که در بزرگراه‌ها تصادف رخ دهد آن بزرگراه را تعطیل کرد،  پس باید دولت دست از سیاست انقباضی با این هدف که تورم را تک رقمی کرده است بردارد و رونق را به اقتصاد بازگرداند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو