مدیران خودروعصر اعتبار

سپرده‌گذاری متقاضیان تسهیلات مسکن راهی برای بنگاه‌داری بانک‌ها

عصر ساختمان- عضوکمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از سیاست گذاری‌های اخیر در بحث مسکن، گفت: اقشار متوسط و ضعیف جامعه توان مالی سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات مسکن آن هم با شرایط فعلی و تلاطم بازار از حیث قیمتی را ندارند.

سپرده‌گذاری متقاضیان تسهیلات مسکن راهی برای بنگاه‌داری بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان ، شادمهر کاظم زاده با انتقاد از سیاست گذاری‌های اخیر دربحث مسکن، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات با روش ودیعه گذاری متقاضیان نزد بانک‌ها تنها برای اقشار پردرآمد جامعه مفید فایده بوده است.

    نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپرده گذاری متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن از حیث بنگاه داری برای بانک‌ها مفید است، افزود: اقشار متوسط و ضعیف جامعه توان مالی سپرده گذاری برای دریافت تسهیلات مسکن آن هم با شرایط فعلی و تلاطم بازار از حیث قیمتی را ندارند.

    این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه دولت باید شرایط دریافت تسهیلات مسکن را برای خانه اولی‌ها و اقشار متوسط و همچنین ضعیف جامعه تسهیل کند، گفت: دریافت سپرده از متقاضیان و پرداخت تسهیلات پس از یک سال از توان مالی اقشار نیازمند و ضعیف جامعه خارج است.

    وی با بیان اینکه دولت باید بدون وقفه نسبت به اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان اقدام کند، افزود: درحال حاضر سیاست‌های فعلی تنها خانه دار شدن اقشار مرفه را منجر می‌شود.

    کاظم زاده با تاکید بر اینکه رکود موجود در بازار مسکن مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، تصریح کرد: اگر مردم موفق به ودیعه گذاری نزد بانک‌ها هم شوند، ازآنجاکه هیچ پیش بینی درستی از آینده بازار مسکن وجود ندارد،نمی‌توان به آینده این نوع سیاست گذاری امیدوار بود؛ زیرا ممکن است در طی یک سال افزایش یک باره نرخ زمین را شاهد باشیم.

    این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه هر نوع سیاست گذاری برای خانه دار کردن مردم باید همسو با توان مالی آن‌ها باشد، تصریح کرد: در حال حاضر اقشار متوسط و ضعیف جامعه و همچنین خانه اولی‌ها توان ودیعه گذاری‌های 80 میلیونی و بالاتر نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن آن هم بعد از یک سال را ندارند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازار مسکن و همچنین سیاست گذاری‌ها در بحث ارائه تسهیلات به متقاضیان باید به گونه‌ای باشد که با توان مالی آن‌ها همخوانی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی