مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره تعاون:

مراغه در حوزه مسکن مهر کمترین مشکل را دارد

عصر ساختمان- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه با اشاره به یارانه ۱۲ میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید به بخش مسکن مهر این شهرستان گفت: ۵۰ درصد از این میزان یارانه توزیع شده و بقیه نیز در حال توزیع است و در سایه آن مسکن مهر این شهرستان با کمترین میزان مشکلات روبروست.

مراغه در حوزه مسکن مهر کمترین مشکل را دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، ناصر مظهریان در دیدار جمعی از مدیران تعاونی مراغه با فرماندار این شهرستان افزود: تعاونی های مسکن مهر با تدابیر دولت به یک معضل اجتماعی در این شهرستان منجر نشد.
    وی به طرح مشکلات 19 تعاونی با یک هزار و 888 واحد مسکن مهر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مساکن مهرسه تعاونی باقی مانده نیز تا پایان سال جاری واگذار می شود.
    به گفته وی، تعاونی های مسکن متعارف در مراغه نیز سه هزار و 250 واحد مسکن و 6 هزار و 350 قطعه زمین به مردم این شهرستان واگذار کرده است.
    مظهریان گفت: در سال جاری پنج تعاونی با اشتغال زایی 200 نفر، سرمایه گذاری 12 میلیارد ریالی و 41 نفر عضو در این شهرستان تاسیس شده است.
    وی افزود: تعداد تعاونی های این شهرستان در حالی 497 شرکت ثبت شده است که 200 شرکت از آنها فعال و بقیه نیمه فعال و راکد است.
    وی میزان منابع پرداختی به تعاونی های تولیدی، توزیعی، اعتباری و مصرف از طریق بانک توسعه تعاون را حدود 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال جاری 125 شرکت تعاونی دراین شهرستان مورد نظارت قرار گرفته است.

    *** ضعف در شناخت تعاون، پاشه آشیل توسعه شرکت های تعاونی
    رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه گفت: بزرگترین مانع در توسعه روزافزون شرکت های تعاونی، ضعف در شناخت شرکت های تعاونی است.
    ناصر مظهریان افزود: آموزش، راهکاری مفید برای رفع این مشکل است و این اداره در نیمه نخست سال جاری 191 نفر را در زمینه های مقررات تعاونی، مدیرت مالی تعاونی ها و برنامه و بودجه سالیانه آموزش داده است.
    وی همزمان با هفته تعاون ادامه داد: روحیه تعاون اگر در جامعه نهادینه شود، زمینه تحقق شعار سال نیز فراهم خواهد شد.
    شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در فاصله 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی