مدیران خودروعصر اعتبار

تمام امکانات شهرستان گناوه برای اجرای سرشماری به‌کارگیری شود

عصر ساختمان- فرماندار گناوه گفت: تمام امکانات شهرستان گناوه برای اجرای سرشماری به‌کارگیری شود.

تمام امکانات شهرستان گناوه برای اجرای سرشماری به‌کارگیری شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر ،سید علی پاکنژاد در گردهمایی مطلعین محلی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن مهمترین رویداد سال 95 است.

    وی اضافه کرد: باید با همکاری همدیگر این اتفاقی را که در کشور و استان و شهرستان و بخش‌های مختلف اتفاق می‌افتد به نیکی و خوبی مانند برنامه‌های دیگر سپری کنیم.

    فرماندار گناوه افزود: ما در سال 95 سرشماری نفوس و مسکن و در سال 96 انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و اینها دو اتفاق هم است که ما باید همواره در این کارها شرکت فعال داشته باشیم.

    پاک‌نژاد با اشاره به اهمیت نتایج سرشماری و آمار بیان داشت: سرشماری و آمار گیری یکی از داده های اصلی است که در کشور ما و در کشور های مختلف و در جوامع مختلف اتفاق می افتد و از نتایج این داده‌هایی که جمع آوری می‌شود، می‌توان برای کشور برنامه‌ریزی کرد.

    فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال‌های قبل 10 ساله بود و مدت زمانی است که این اتفاق، پنج ساله برگزار  می شود و احتمالا دوباره همان دوره 10 ساله دوباره تکرار خواهد شد.

    وی ادامه داد: با اطلاعاتی که از طریق کاربرهای سرشماری به دست می آوریم، می تواند کمک کند که شناخت بهتری از جمعیت شهری و روستایی و تبیین برنامه های توسعه عمران شهری و روستایی، شناخت جمعیت در حال تحصیل  و نیازمند تحصیل و برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و رده‌های آموزشی، جمعیت فعال و اندازه گیری بیکاری و فعالیت برای همه نواحی داشته باشیم.

    لزوم همکاری ادارات با برنامه سرشماری

    پاکنژاد تصریح کرد: امسال اتفاق خوبی که افتاده، دو نوع سرشماری خواهیم داشت که یکی از سوم تا 25 مهرماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود و 25 مهرماه تا 25 آبان ماه هم سرشماری حضوری است؛ سرشماری اینترنتی به ما کمک می کند تا سرشماری حضوری راحتر انجام گیرد.

    وی گفت: تمام پرسنل ادارات می توانند از اینترنت ادارات ثبت نام کنند در دهیاری ها هم باید از تمام امکانات دهیاری ها برای ثبت نام انترنتی استفاده شود و ایجاد بستر مناسب برای ثبت نام  اینترنتی مراجعه کنندگان به ادارات مختلف در طرح سرشماری فراهم شود و مراجعه کنندگان در ادارات مختلف ثبت نام شوند.

    فرماندار گناوه افزود: روابط عمومی ادارات مختلف نیز دارای شرح وظایفی هستند که زیر نظر روابط عمومی فرمانداری انجام می گیرد.

    پاکنژاد پیرامون نقش مدارس نیز گفت: آموزش و پرورش می تواند در طرح سرشماری بسیار همکاری کند و هفته آینده جلسه مدیران مدارس گرفته خواهد شد و کسانی که در جریان هستند برای توجیه مدیران از مرکز استان دعوت شده‌اند.

    زنگ سرشماری در مدارس به صدا درمی‌آید

    وی خاطرنشان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و همزمان با زنگ بازگشایی مدارس، زنگ سرشماری نفوس و مسکن  در این شهرستان نواخته می شود و امیدواریم که بتوانیم همه امکانات را برای برگزاری سرشماری نفوس و مسکن بسیج کنیم.

    فرماندار گناوه وظایف ادارات در همکاری با این طرح گفت: برای همه ادارات و نهادها این یک دستور از سوی رییس جمهور، استاندار، فرماندار و بخشداران که همه امکانات در اخیار آنها است در اختیار ستاد سرشماری قرار گیرد و تمام امکانات در شهرستان باید در اختیار عزیزان که در ستاد حضور دارند قرار گیرد.

    وی با اشاره به دستورات رئیس جمهور پیرامون سرشماری اظهار کرد: ریاست جمهوری در قسمتی از پیام خود آورده اند «پیشرفت کشور مستلزم اقدام و عمل بر پایه تدبیر و برنامه ریزی عالمانه است که این امر مهم خود نیاز به اطلاع صحیح و آمار دقیق دارد از این دیدگاه  اجرای منظم سرشماری عمومی برای دستیابی به تصویری واقع بینانه از جامعه ایران کاری بزرگ است که همکاری دولت و ملت را می طلبد» و ما امیدواریم بتوانیم مانند صحنه های دیگر از این صحنه هم سربلند بیرون بیاییم.

    تمام داده‌ها و اطلاعات به صورت محرمانه است

    معاون فرماندار گناوه پیرامون اطلاعات این سرشماری بیان داشت: امسال تمام داده‌ها و اطلاعات به صورت محرمانه است و در این سرشماری از کاغذ استفاده نمی شود و درون تبلت‌هایی که در اختیار ماموران است قرار می گیرد؛ انتظار داریم این آمار دقیق باشد و دهیاری‌ها زیرساخت‌ها را فراهم و در زمینه ثبت‌نام اینترنتی دفاتر پیش خوان را فعال کنند.

    حمزه مسعودی‌نیا پیرامون همکاری ادارات گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری با ستاد سرشماری هستند؛ چه در روستاها و چه شهرها باید با این ستاد همکاری کنند و تمام امکانات را در اختیار این طرح قرار دهند.

    وی افزود: از همه مسئولان روابط عمومی خواسته می‌شود که اولویت کار خود را کار سرشماری قرار دهید چون اگر این اطلاعات خوب را در سرشماری به دست نیاوریم به مدت 10 سال ضرر می‌کنیم و لازم است که روابط عمومی ادارات همکاری لازم را با ستاد داشته باشند.

    معاون فرماندار گناوه با اشاره به همزمانی آغاز دوره تحصیلی مدارس با طرح سرشماری اظهار داشت: از آنجا که شروع طرح با بازگشایی مدارس همراه است همزمان با زنگ آغاز مدارس زنگ سرشماری هم زده خواهد شد و همزمان با آن یکسری برنامه‌هایی مانند تشویق دانش‌آموزان برای همکاری در ثبت نام مردم خواهیم داشت و مدرسه نمونه را در این زمینه معرفی خواهیم کرد.

    کلاس های آموزشی برای دهیاران و شوراها

    مسعودی‌نیا با اشاره به تشکیل ستاد سرشماری در گناوه گفت: تعداد مامورین در شهرستان 23 نفر است که آموزش تعدادی از آنها از امروز در استان توسط کارشناسان کشوری آغاز شده است.

    وی بیان کرد: این طرح در گناوه شامل 67 آبادی و 26 هزار و 176 خانوار و دو شهر و 18 هزار و 514 خانوار است و هر مامور اطلاعات هزار و 200 نفر را ثبت خواهد کرد و انتظار داریم این اطلاعات را دقیق در اختیار ماموران قرار دهید و این کار تمدیدی نخواهد داشت.

    معاون فرماندار گناوه افزود: به این منظور ساختمانی برای کار ستاد در نظر گرفته شده و امکانات لازم در آنجا مستقر شده که در طول دو ماه سرشماری باید از همه امکانات شهرستان برای این طرح استفاده کنیم و کار سرشماری را به نحو احسن انجام دهیم.

    وی ادامه داد: همچنین کلاس های آموزشی برای دهیاران و شوراها برگزار می‌شود که از دوستان درخواست می شود که حتما در این کلاس ها هم شرکت کنند.

    معاون هماهنگی و امور اجرایی ستاد سرشماری شهرستان گناوه پیرامون همکاری بخش های مختلف در روستا اظهار داشت: در روستاها خانه‌های بهداشت، دفاتر پیش خوان، مدارس، مساجد، تعاونی‌ها و اتحادیه اصناف باید از تمام امکانات موجود  برای مشارکت در این طرح استفاده کنند و اطلاع رسانی لازم در سطح شهر و روستا صورت گیرد.

    وی گفت: برای توسعه هر کشور احتیاج به یکسری آمار و اطلاعات است و در واقع می توان گفت که این سرشماری مشخص کننده این است که ما بتوانیم در همه زمینه ها اهم از آموزشی ،بهداشتی ،درمانی ،سیاسی،اجتماعی برنامه ریزی کرده و بتوانیم آمار خوبی را داشته باشیم.

    مسعودی‌نیا افزود: از آنجا که جمعیت روستایی ما نسبت به جمعیت شهری بیشتر است و اطلاع رسانی از طریق  شورا ها و دهیاری ها به نحو احسن انجام شده  انتظار داریم تمام مردم روستاها در این طرح مهم ملی که مستقیم با پیام ریاست جمهوری آغاز خواهد شد مشارکت کنند.

    لزوم اطلاع‌رسانی مناسب برای سرشماری

    در ادامه این گردهمایی امرالله حاجب مسئول روابط عمومی فرمانداری و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان گناوه به بیان مواردی پیرامون سرشماری و همکاری روابط عمومی ادارات پرداخت و گفت: با توجه به حضور گسترده  و فعال مردم گناوه در فضای مجازی انتظار داریم که مرحله سرشماری اینترنتی این شهرستان  در استان نیز در رده های اول باشد.

    وی اضافه کرد: انتظاراتی که از روابط عمومی‌ها داریم شامل نصب بنر تبلیغاتی درب دستگاه های اجرایی، قراردادن لوگو سرشماری در سایت اینترنتی ادارات، چاپ و نصب پوستر معرفی کانال تلگرامی برای ارتباط بهتر با مردم درباره سرشماری است.

    حاجب افزود: اطلاعیه‌های سرشماری نفوس و مسکن در اختیار ادارات قرار می گیرد و شعارها و پیام هایی هم لازم است در سربرگ نامه های ادارات قرار بگیرد.

    وی اضافه کرد: آماده سازی بسترهای لازم برای سرشماری کارکنان ادارات امسال به صورت اینترنتی در ادارات بسیار مهم است که باید صد در صد کارکنان ادارات از طریق اینترنتی ثبت نام کنند و گزارش آن را به دبیرخانه ادارات و به فرمانداری ارسال کنند.

    وی بیان کرد: مهرماه آخرین زمان برای ارسال مستندات اقدامات  انجام شده ادارات پیرامون سرشماری نفوس و مسکن  برای ارائه به فرمانداری تعیین شده است لازم است ادارات از همه اقدامات مستندات را به دبیرخانه کمیته اطلاع رسانی تحویل دهند.

    گردهمایی مطلعین محلی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه پیرامون تبیین اقدامات لازم برای اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سالن همایش مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گناوه برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار