مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از یک‌هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم فاقد مسکن‌ هستند

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: یک‌هزار و ۲۱۲ خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم مسکن‌ ندارند،‌ زمین برای ساخت مسکن آنان موجود است ولی هزینه ساخت و ساز نیست.

بیش از یک‌هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد قم فاقد مسکن‌ هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس ، اکبر میرشکار اظهار کرد: خوشحالم که توفیق خدمت به مردم دیار قم که به نام اهل‌بیت(ع) مزین است نصیبم شده است.

    وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان قم در شب‌های قدر، عنوان کرد: در شب‌های قدر سال جاری، کمک‌های مردمی قابل توجهی برای ایتام جمع‌آوری شد که بخشی از مبالغ جمع‌آوری شده برای تکمیل ساخت مسکن برای محرومین و ایتام استفاده شد.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: در حال حاضر 4 هزار و 560 دانش‌آموز و هزار و 20 دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قم هستند.

    میرشکار افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، قبل از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها، در حال حاضر مبلغ 120 هزار تومان به حساب هر یک از دانش‌آموزان و دانشجویان زیرپوشش کمیته امداد قم واریز شده است ولی همانطور که همگی از وضع بازار خرید مطلع هستند می‌دانند که این مبلغ کفاف خرید تمام وسایل مورد نیاز یک دانش‌آموز و دانشجو برای انجام خرید سال تحصیلی جدید را نمی‌دهد و نیازمند جمع‌آوری کمک‌های مردمی بیشتری هستیم.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه 17 هزار و 947 خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند اضافه کرد: تمام این خانواده‌ها از کمیته امداد مستمری دریافت می‌کنند که مبلغ مستمری ماهیانه از 60 هزار تومان تا 100 هزار تومان برای خانواده‌های مختلف متغیر است.

    میرشکار عنوان کرد: در سال گذشته هزار و 231 نفر و در پنج ماه نخست سال جاری 529 نفر از اعضای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قم، کمک هزینه ازدواج دریافت کرده‌اند.

    وی ادامه داد: هزار و 212 خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قم فاقد مسکن‌ هستند،‌ برای ساخت مسکن برای این تعداد خانوار، زمین در اختیار داریم ولی هزینه ساخت و ساز نداریم،. حدود 400 میلیارد تومان هزینه برای ساخت منزل این تعداد از خانواده‌ها لازم است که اگر هزینه فراهم شود پروژه ساخت مسکن برای آنان را شروع می‌کینم.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم افزود: سال گذشته صندوق قرض الحسنه ولایت که متعلق به کمیته امداد امام خمینی قم است و روبه‌روی امامزاده ابراهیم(ع) واقع شده است، به هزار و 461 خانواده قمی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی وام چهار درصد پرداخت کرد و درصدد هستیم در سال جاری زمینه‌های لازم در راستای اعطای وام به هزار و 600 خانواده بی‌بضاعت در این استان فراهم شود.

    میرشکار خطاب به مردم استان قم گفت: از مردم شریف استان قم به ویژه خیران و توانمندان مالی در خواست می‌کنم که با نیت معنوی، سرمایه‌های خود را در صندوف قرض الحسنه کمیته امداد امام خمینی ذخیره کنند تا کمیته امداد بتواند با استفاده از سرمایه‌های مردم در راستای ایجاد اشتغال و گسترش ازدواج جوانان اقدام به اعطای وام بیشتر به خانواده‌ها و به ویژه جوانان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی کند.

    وی با بیان اینکه اعطای وام اشتغال در راستای توانمند شدن مالی، کمک بسیاری به خانواده‌های بی‌بضاعت می‌کند، اضافه کرد: 700 خانواده که پیش از این زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قم بودند به دلیل اینکه در سال گذشته زمینه اشتغال برای آنان فراهم شد، از شهریور ماه سال جاری دیگر از کمیته امداد امام خمینی مستمری نمی‌گیرند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: کمیته امداد با انجام نظارت و آموزش برای وارد کردن اعضای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد به عرصه اشتغال اقدام می‌کند و از این نظر اطمینان دارد که وامی که برای اشتغال به خانواده‌های بی‌بضاعت اعطا می‌کند، توسط آنان در راه ایجاد اشتغال به کارگرفته می‌شود.

    میرشکار افزود: کمیته امداد با گسترده‌تر کردن خدمات بخش مشاوره توانسته است در راستای کاهش میزان طلاق در بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد قم مؤثر واقع شود.

    وی در ادامه گفت: حدود 150 طلبه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قم هستند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از احداث زائرسرای کمیته امداد خبر داد و افزود: دوم مهر ماه سال جاری زائر سرای کمیته امداد افتتاح می‌شود تا هر هفته حدود 600 خانواده‌ بی‌بضاعت زیرپوشش کمیته امداد که علاقه‌مند به زیارت حضرت معصومه(س) هستند بتوانند به قم سفر کنند و زیارت بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکرن را به جای آورند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو