مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

اهدای جهیزیه و ساخت مسکن به مددجویان تایبادی

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به شهرستان تایباد، وعده اهدای ۱۰۰ جهیزیه و ساخت ۱۰۰ مسکن را به مددجویان این شهرستان داد.

اهدای جهیزیه و ساخت مسکن به مددجویان تایبادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر،  پرویز فتاح در سفر استانی خود به خراسان رضوی در دیدار با مسئولان و کارمندان کمیته امداد شهرستان تایباد گفت: خدا را شاکرم که این توفیق را پیدا کردم تا در شهرستان مرزی تایباد حضور پیدا کنم.

    رئیس کمیته امداد خمینی (ره) گفت: ما در مرحله‌ اول مددکار هستیم؛ مددکاری بالاتر از فرمانداری و مقام‌های دیگر است و مرتبه آن بالاتر از همه مراتب است.

    وی با اشاره به سالروز هفدهم شهریور بیان کرد: چه خون‌هایی برای ماندگاری ارزش‌ها و انقلاب اسلامی ریخته شده است و نباید این روز را از یاد ببریم که چه فداکاری و ایثارهایی توسط افرادی انجام گرفت که امروز می توان نمره 20 را به امنیت در نقطه‌ مرزی داد.

    فتاح با اشاره به امنیت ایران در میان کشورهای خاورمیانه گفت: هنگامی که حضرت ابراهیم (ع) را در داخل آتش پرتاب کردند، خدا دستور مستقیم داد که «ای آتش بر بنده‌ی مخلص من گلستان شو» و ایران نیز در منطقه خاورمیانه گلستان است و شاهدیم که دست خدا در کار است.

    رئیس کمیته امداد خمینی (ره)  با بیان اینکه وحدت در نزد خدا اجر و مزد دارد، بیان کرد: پیغمبر ما، پیغمبر وحدت است و ریشه آن از توحید نشأت می‌گیرد.

    فتاح تأکید کرد: اساس دین ما رسیدگی به مردم است، دین ما آمده تا دنیا را آباد کند، این در حالی است که بهترین مردم ما مددجویان هستند.

    وی تصریح کرد: باید نگاهمان را نسبت به فقرا تغییر دهیم چرا که اگر به اصل انقلاب و دفاع مقدس نگاه کنیم، بیشترین شهدا را از قشر ضعیف داریم. اگر روزی ایران ناامن شود، این قشر ضعیف است که به داد ما می‌رسد، دفاع مقدس دیگری می‌آفریند و باید به فقرا به چشم ثروت و داشته ملی نگاه کنیم.

    رئیس کمیته امداد خمینی (ره) اظهار کرد: بنده عالمانه به شهرستان تایباد آمده‌ام و از وحدت شیعه و سنی با خبر هستم و تنها روسیاهی برای داعش و تکفیری‌ها می‌ماند، ما همه زیر چتر ولایت هستیم و می‌فهمیم این وحدت ایمان دارای ریشه است.

    فتاح با اشاره به آمار تحت پوشش قرار دادن مددجو در شهرستان تایباد، تصریح کرد: آمار تحت پوشش قرار دادن مددجو در شهرستان تایباد زیاد است، باید با توانمند کردن آنان، این آمار را پایین بیاوریم.

    وی تاکید کرد: باید اعطای وام اشتغالزایی تقویت شود و خیلی پسندیده است که مولوی‌ها اعتقاد به وام قرض‌الحسنه دارند، لذا ما چهار درصد سود وام‌های اعطایی را در شهرستاد تایباد صفر می‌کنیم تا همه بتوانند استفاده کنند.

    رئیس کمیته امداد خمینی (ره) با تشکر از اهل سنت گفت: بیشترین زکات را اهل تسنن می‌دهند و نماز جماعت نیز در اهل تسنن رونق بیشتری دارد.

    فتاح با بیان اینکه باید همانطور که از تعریف و تمجید استقبال می‌کنیم، پذیرای انتقاد نیز باشیم، گفت: چند انتقاد نسبت به مولویان دارم؛ چرا اهل سنت در صندوق‌های صدقات ما پول نمی‌اندازند؟ عُلمای اهل سنت باید صدقه دادن را ترویج کنند.

    وی افزود: کمیته امداد، دولت و اداره نیست بلکه یک نهاد است و باید از طریق صدقات به مردم کمک کند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: خدا همه هستی را به یتیم وصل می‌کند، اوضاع ایران و جهان درست نمی‌شود تا زمانی که به فکر یتیمان باشیم و به اطعام آنان برسیم.

    فتاح اظهار کرد: این خواهش را از همه مسئولان دارم تا به خانه ایتام بروند، به آنان رسیدگی کنند و مورد تکریم قرار دهند.

    وی خطاب به فرمانده شهرستان تایباد گفت: می‌خواهم یک معامله کنم؛ شما به ما زمین با مجوز بدهید و ما نیز خانه را می‌سازیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مشکل مسکن 100 نفر از مددجویان کمیته امداد و شهرستان تایباد را حل می‌کنیم، گفت: امیدوارم تا سه ماه آینده پرونده خانه‌دار شدن این 100 نفر را داشته باشیم.

    فتاح همچنین درباره آمار پشت نوبتی جهیزیه مددجویان سؤال کرد که با عدد 19 روبرو شد و گفت: به 100 نفر جهیزیه اعطا می‌شود تا به افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز جهیزیه اهدا شود.

    وی تأکید کرد: تعداد دو مددکار برای مددجویان شهرستان تایباد کم است، به دلیل زیاد بودن آمار سرپرستان خانواده، باید مددکار زن نیز اضافه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار