مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی انواع صفحات روکشدار گچی پیش ساخته + بروزترین لیست قیمت

مشخصات ، خواص ، کاربرد و مراحل تولید انواع صفحات روکشدار گچی پیش ساخته

عصر ساختمان-برگ (پنل یا پانل گچی) در ایران به عنوان یک سیستم خشک ساخت و ساز در صنعت ساختمان به کار می رود و دارای خط تولید بسیار پیشرفته با ماشین آلات بسیار دقیق میباشد.

معرفی انواع صفحات روکشدار گچی پیش ساخته + بروزترین لیست قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، گچ برگ یا صفحات روکش دار گچی پیش ساخته همراه با سازه های فلزی ، خمیر مخصوص و بتونه درزگیر بر روی دیوار های داخلی نصب میشود.
    (گچ برگ) ، مراحل و فرآیند تولید و کاربرد صفحات روکشدار گچی
      انواع صفحات روکش دار گچی
    گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی ساده
    گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر رطوبت
    گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر آتش
    گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر رطوبت و آتش
    صفحات روکشدارگچی ساده
    صفحات روکشداری هستند که سطح و لبه بلند (طولی) آن ها با مقوای محکمی پوشیده شده است.
    موارد استفاده صفحات روکش دار گچی ساده : دیوار های جداکننده ، پوشش دیوار های سنتی به جای گچ ، سقف کاذب.


    صفحات روکش دار گچی گچ برگ مقاوم در برابر رطوبت
    صفحات روکش داری هستند که گچ تشکیل دهنده آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب و کاغذ روکش آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشیده شده است.
    موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت : همانند صفحات روکش دار گچی ساده و همچنین سلول های تر در ساختمان نظیر حمام ، آشپزخانه و دستشویی.
    صفحات روکش دار گچی گچ برگ مقاوم در برابر آتش

    صفحات روکش داری هستند که گچ آنها حاوی الیاف فایبر گلاس میباشد که صفحات روکش دار را در برابر آتش مقاوم میسازد.
    موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش : دیوار های جداکننده ، پوشش های دیوارهای سنتی ، سقف کاذب و مناطقی که نیاز به مقاومت در برابر اتش وجود دارد. پوشش ستون ، تیرهای فلزی و بتنی
    صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش و رطوبت
    صفحات روکش داری هستند گچ ان ها حاوی فایبرگلاس و مواد مقاوم در برابر رطوبت بوده و مقوای آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوسیده شده است.
    موارد استفاده صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت و آتش : صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر آتش و همچنین سلول های تر در ساختمان نظیر حمام ، آشپزخانه و دستشویی.
    ________________________________________
    صفحات گچی روکشدار
    این نوع قطعات یا صفحه های گچی از گچ بتا و گاهی از گچ معمولی همراه با آب و مقدار بسیار کمی الیاف شیشه تولید می شود. دوغآب گچ تهیه شده در قالب منفی لاستیکی ریخته و شکل مورد نظر را به خود میگیرد. قطعات سقفی گچ اغلب به عنوان دکور و صداگیر در پوشش سقف به کار می روند. ابعاد سقف پوش های گچی 625 در 625 میلیمتر و وزن آنها بین 10 – 20 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد
    ________________________________________
    صفحات گچی الیاف دار
    صفحات گچی الیاف دار تشکیل شده از مخلوط گچ و الیاف کاغذ. این دو ماده طبیعی را با آب مخلوط و بدون هرگونه مواد چسپاننده دیگری به صورت صفحات بزرگ و نازک شکل داده و سپس خشک می نمایند. با اضافه نمودن اب به گچ، الیاف کاغذ احاطه شده و به همدیگر متصل می شوند لذا پایداری و اثر غیرقابل آتش سوزی را به الیاف کاغذ می بخشد. بنابراین به دلیل ترکیب خاص این مواد برای کارهای ساختمانی موثر و در مقابل آتش سوزی محافظت می نماید. صفحات گچی الیاف دار عاری از هرگونه مواد مضر بوده و از نظر بهداشتی بسیار سالم می باشد. البته این در صورتی است که از کاغذهای باطله مناسب و تمیز استفاده شود. تولید صفحات الیاف دار در کشورهایی مقرون به صرفه است که دارای مقدار زیادی کاغذ باطله می باشند. کاربرد این صفحات در تمام مکان های خشک ساختمان از زیر زمین تا سقف می باشد.

    ضخامت صفحات الیاف دار گچی بین 10 الی 22 میلیمتر و دارای وزن مخصوص ظاهری 1000 تا 1250 کیلوگرم بر مترمکعب است. سختی سطح گچی الیاف دار (برینل) بستگی به تراکم آن و مقدار آن بین 25 الی 40 نیوتن بر میلیمتر مربع است
    ________________________________________
    صفحات گچی روکش دار – کاربرد صفحات گچی پیش ساخته
    صفحات روکش دار گچی برای روکش های داخل ساختمان مانند پوشش دیوار ها و سقف مناسب می باشد. صفحات را به وسیله گچ ملات ویژه (مانند گچ چونه) به دیوار معمولی یا بتن می چسپانند و یا به وسیله پیچ یا میخ های ویژه ای به زیرسازی پیش آماده شده چوبی یا فلزی متصل می نمایند. درزها را به وسیله گچ بتونه کاری گرفته و کاملا صاف می نمایند به طوریکه یک سطح کاملا مسطح و یکنواخت حاصل شود. همچنین از صفحات گچی برای جدا کردن فضای داخل ساختمان (پارتیشن) استفاده می نمایند. صفحات را می توان به ابغاد مورد نیاز و یا با پوشش های مختلف تولید کرده و یا با قرار دادن ورقه های یونولیت به صورت دیوارک های سبک و جدا کننده مورد استفاده قرار داد. صفحات گچی را می توان به وسیله فویل آلومینیوم در مقابل بخار آب مقاوم نمود
    ________________________________________

    صفحات گچی برای مصرف روکار – دیوار پیش ساخته گچی
    دیوار پیش ساخته گچ صفحات بزرگی و نازک گچی هستند که اطراف آن به وسیله کاغذ ضخیم یا مقوای نازک پوشیده شده و دارای وزن مخصوص ظاهری برابر 750 – 950 کیلوگرم بر متر مکعب است. برای تولید صفحان گچی (تولید دیوار پیش ساخته گچ) معمولا" گچ بتا را با آب . مواد اضافه شونده دیگری مانند چسب و … در مخلوط کن مداوم ریخته و همگن می کنند بطوری که خمیر سیال و زودگیر حاصل شود. این خمیر مایع بر روی مقوا (ضخامت0/6mmبه وزن 300 الی 350 گرم در هر متر مربع) که در روی نوار لاستیکی متحرکی قرار گرفته و به طور مداوم حرکت می نماید ریخته می شود و همزمان با این عمل رول ورق مقوایی دیگری باز و بر روی سطح گچ ریخته شده قرار میگیردو آنگاه از مابین دو غلطک شکل دهنده می گذرد. در این صورت اطراف گچ توسط این دو نوع مقوا پوشیده شده که این پوشش کاری حالت مسطح داشته.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار