مدیران خودروعصر اعتبار

زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه در آستانه تخریب

عصر ساختمان- دبیر هیأت زورخانه ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود مراکز روزخانه در شهرستان ارومیه، نیاز به افزایش فضاهای مناسب این رشته پهلوانی در ارومیه وجود دارد.

زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه در آستانه تخریب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آسیایی اظهار کرد: در ارومیه دو زورخانه که با نام های جهان پهلوان تختی و شهید باکری وجود دارد که این تعداد جوابگوی متقاضیان این رشته ورزشی در شهرستان نیست.

    وی ادامه داد: متاسفانه زورخانه جهان پهلوان تختی در پی اجرای فاز دوم پل شهر چای تخریب می شود و زور خانه شهید باکری نیز در حد زورخانه نیست بلکه تبدیل به یک سوله اتوبوس است که در این زورخانه با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

    دبیر هیأت زورخانه آذربایجان غربی گفت: مدیر کل ورزش و جوانان و مدیر کل آموزش و پرورش استان قول ساخت یک زورخانه را داده اما با نبود بودجه مراحل اجرایی و ساخت هیچ یک از زورخانه ها شروع نشده است.

    وی افزود: با وضع موجود در واقع زورخانه‌ای در ارومیه وجود ندارد و استاندار آذربایجان غربی هم در جریان بازدید خود قول مساعد جهت ساخت زورخانه در ارومیه را دادند که در این راستا مدیرکل ورزش و جوانان ارومیه نیز زمین احداث زورخانه را در کنار مجتمع شش هزار نفری غدیر در اختیار گذاشته‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک عملیات ساخت آن شروع شود.

    وی با اشاره به اینکه علیرغم اینکه ورزش زورخانه‌ای یکی از قدیمی ترین ورزش های دنیا است اما توجهی به این ورزش نمی شود افزود: شهرستان ارومیه در مقایسه با سایر استان‌های کشور در زمینه ورزش زورخانه ای مورد غفلت وبی توجهی واقع شده است این در حالی است که که در استان کویری یزد 65زورخانه و  در مشهد و اصفهان به بیش از 100زورخانه می رسد.

    وی اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای مناسب همه رده های سنی بوده و یکی از مولفه های تاثیر گذار در سلامت اجتماعی و فردی بوده و برخلاف ورزش های حرفه‌ای و مدرن هرچه سن بالاتر رود ورزشکار حرفه‌ای تر و زبده‌تر می شود که این امر اهمیت این رشته ورزشی را دوچندان می کند.

    دبیر هیأت زورخانه ای آذربایجان غربی گفت: مسولان و نهادهای ذی ربط باید توجه جدی به این ورزش باستانی کرده تا علاوه بر رفع مشکلات وموانع پیش روی این ورزش در استان شاهد جذب و حمایت اسپانسرها باشیم.

    وی افزود:باکمک هایی که فدراسیون و اداره ورزش و جوانان از لحاظ مالی کمک می کند تنها می‌توانیم تجهیزات و امکانات اولیه و ضروری مورد نیاز را خریداری کرده حق الزحمه مرشد ها و بعضی از مربی ها را در حد جزی پرداخت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار