مدیران خودروعصر اعتبار

سرانه فضای سبز تهرانی‌ها به ۱۶متر رسید

استفاده از چمن ممنوع نیست

عصر ساختمان- معاون فنی، عمرانی فرماندار تهران از افزایش سرانه فضای سبز تهران به حدود ۱۶ متر خبر داد و افزود: شهرداری تهران باید به سمت کاشت گونه هایی برود که آب کمتری نیاز دارد اما استفاده از چمن ممنوع نیست.

سرانه فضای سبز تهرانی‌ها به ۱۶متر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، غلامحسین آرام ضمن رد وجود مصوبه ممنوعیت استفاده از چمن در فضای سبز شهر تهران گفت: البته شهرداری تهران باید به سمت کاشت گونه هایی برود که آب کمتری نیاز دارد و صرفه جویی  آب مورد توجه قرار دهد و در حال حاضر نیز این کار را انجام می دهد.

    وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران از آب های خام برای آبیاری فضای سبز استفاده می کند لذا مشکلی در تهیه آب ندارد. امروز نیز در شهر تهران از سیستم های نوین آبیاری استفاده می شود و صرفه جویی قابل توجهی انجام شده است.

    وی ادامه داد: براساس گزارش شهرداری، تعداد بوستان های تهران تا پایان سال 94 به 2160 مورد رسیده است. درحال حاضر نیز سرانه فضای سبز شهر تهران به 16 متر رسیده است که نشان از تلاش قابل توجه دستگاه های ذیربط از جمله آبفا و شهرداری تهران است.

    معاون عمرانی فرماندار تهران با اشاره به آخرین جلسه ستاد فضای سبز شهرستان تهران گفت: در این نشست مقررشد شهرداری تهران به همراه واحد تحقیقات علمی دانشگاه تهران با تشکیل کارگروهی وضعیت نهال های کاشته شده در خیابان ولی عصر تهران را بررسی کنند. همچنین تهیه شناسنامه الکترونیکی برای درختان موجود در شهر تهران نیز جزو مصوبات این نشست بود.

    وی تاکید کرد: دراین نشست بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و هرگونه تغییرکاربری فضای سبز و جلوگیری از قطع درختان و همچنین اجرای وظایف کارخانجات و شهرک های صنعتی برای احداث 25 درصد فضای سبز تاکید شد.

    به گزارش ایسنا، در آذرماه سال گذشته علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری از ابلاغ ممنوعیت کاشت چمن به مناطق 22 گانه خبر داده و تاکید کرده بود: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران قرار گرفته و به مناطق 22 گانه پایتخت نیز ابلاغ شده، کاهش کاشت چمن در این مناطق است. چمن کاری به علت هزینه بالایی که دارد از یکسو و از سوی دیگر به خاطر نیاز آبی بالا به هیچ عنوان برای تهران مناسب نیست بنابراین حذف و کاهش کاشت چمن در دستور کار سازمان قرار گرفته است. استفاده از گیاهان پوششی و گیاهانی که نیاز کمتری به مصرف آب دارند از جمله درختان به ویژه درختانی از گونه های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار