مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی:

قیمت مسکن در خراسان جنوبی تغییر نمی‌کند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت مسکن از این بالاتر نخواهد رفت، گفت: در سال‌های اخیر دلال و دلال بازی از بازار مسکن جمع شده و زمان خرید و فروش است.

قیمت مسکن در خراسان جنوبی تغییر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا اربابی پیش از ظهر سه شنبه در همایش متعاملین و فعالان بخش مسکن استان اظهار کرد: در سال‌های 89 تا 90 تعداد زیادی وارد بخش مسکن شدند و با یک رشد یک‌باره در این حوزه روبه رو بودیم.

    وی با بیان اینکه این موضوع خود به عنوان یک آسیب و سرطان بود، بیان کرد: هیچ کارخانه و کار تولیدی در استان وجود ندارد و از طرفی یک استان گردشگری نیستیم بنابراین تعداد زیادی به بخش مسکن روی آوردند و وقتی همه وارد این حوزه شوند یک فاجعه ایجاد می‌شود.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید مسکن به روند خود ادامه می‌داد، عنوان داشت: یک انبوه‌ساز به‌یک‌باره 30 تا 50 واحد می‌سازد بعد باید چند سال خاک بخورد و هیچ متقاضی برای آن وجود نداشته باشد.

    سیلابی در حوزه مسکن آمده که بازسازی آن خیلی مشکل است

    اربابی با اشاره به اینکه یک سیلاب در حوزه مسکن آمده که بازسازی آن خیلی مشکل است، بیان داشت: با وجود همه افزایش نرخ تورم نرخ‌گذاری در بخش مسکن را پایین آورده‌ایم اما باز هم شاهد رکود در این بخش هستیم.

    وی به کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت:  با وجود هزینه‌های بالا مهندسی و پروانه‌های ساختمانی کسی جرات نمی‌کند به شهرداری و سازمان نظام مهندسی مراجعه کند.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی، بیمه و مالیات باید همراهی بیشتری با مسکن‌سازان داشته باشند، بیان داشت: با بالا بردن هزینه‌ها کاری درست نمی‌شود.

    اربابی با بیان اینکه قیمت مسکن از این بالاتر نخواهد رفت، بیان کرد: انبوه‌سازان دنبال این نباشند که واحدهای خود را نگه‌دارند تا در آینده گران شود.

    وی با اشاره به اینکه الآن وقت فروش و خرید مسکن است، گفت: در سال‌های اخیر دلال و دلال بازی از بازار مسکن جمع شده و زمان خرید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو