مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی خبر داد:

ریزش ۱۵ درصدی مشاوران املاک خراسان جنوبی طی سال گذشته

عصر ساختمان- مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی از ریزش ۱۵ درصدی تعداد مشاوران املاک خراسان جنوبی در طی سال گذشته خبر داد و گفت: اگر وضعیت مسکن همین‌گونه باشد در سال جاری این درصد افزایش می‌یابد.

ریزش ۱۵ درصدی مشاوران املاک خراسان جنوبی طی سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد پورقربانی پیش از ظهر امروز در همایش متعاملین و فعالان بخش مسکن و ساختمان خراسان جنوبی اظهار داشت: نوک پیکان رونق معاملات مسکن به سمت مشاوران املاک بوده ولی کمتر به آنها توجه شده است.

    وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در نظام بانکی شاهد تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات بانکی هستیم.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه مشاوران املاک نقش کلیدی در حوزه مسکن دارند، یادآور شد: در ایران مشاوران املاک هم مشاوران فروشندگان و هم مشاوران خریداران هستند و این یک فرصت طلایی برای مشاوران املاک محسوب می‌شود.

    پورقربانی از ریزش 15 درصدی تعداد مشاوران املاک خراسان جنوبی طی سال گذشته خبر داد و افزود: اگر وضعیت مسکن همین گونه باشد در سال جاری این درصد افزایش می‌یابد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش مسکن در حالت رکود قرار دارد، اضافه کرد: از اصنافی که می‌توانند برای خروج از این رکود به دولت کمک کنند مشاوران املاک هستند.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت: اگر مشاوران املاک از روش‌های تامین مالی آگاهی داشته باشند می‌توانند به مشتریان خود برای دریافت تسهیلات بانکی در راستای خرید خانه‌هایی با متراژ بیشتر، کیفیت بهتر، در منطقه‌ای بهتر و تبدیل منازل اجاره‌ای به ملکی کمک کنند.

    پورقربانی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مشاوران املاک به روش‌های نوین بازاریابی و مشاوره دادن به خریداران و فروشندگان آگاهی ندارند و هنوز نگاهشان به این موضوع سنتی است.

    وی با بیان اینکه 35 درصد از مشاوران املاک استان مهندسان ساختمان هستند، تصریح کرد: نخستین اقدامی که همه مشاوران املاک باید انجام دهند این است که به صورت تئوری در حد یک معمار تجربی از ساخت و ساز آگاهی کسب کنند.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: مشاوران املاک باید به روش‌های تامین مالی و روش‌های جدید بازاریابی آگاهی و احاطه داشته باشند.

    پورقربانی به زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدود بودن منابع بانکی در حال حاضر امکان بیشتر کردن زمان بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی