مدیران خودروعصر اعتبار

با توافق بنیاد مستضعفان و هیات اقتصادی آلمان

فناوری ساخت‌و‌ساز آلمانی‌ها به ایران منتقل می‌شود

عصر ساختمان- بر اساس تفاهمنامه هیات اقتصادی آلمان با بنیاد مستضعفان علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک، دانش و تکنولوژی ساختمان‌سازی به ایران انتقال می‌یابد،‌ضمن آنکه مقرر شده شعبه بانک سینا در مونیخ افتتاح شود.

فناوری ساخت‌و‌ساز آلمانی‌ها به ایران منتقل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، در پی سفر الیزه آیگنر وزیر اقتصاد، رسانه‌ها، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان و هیات اقتصادی همراه جهت شرکت در سمینار همکاری‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان، تفاهمنامه‌های دو جانبه امضا شد.

    بر اساس تفاهمنامه همکاری، بنیاد مستضعفان در نظر دارد که در زمینه‌های مختلفی مانند : ICT ، صنایع غذایی، عملیات بانکی و خدمات مالی، صنایع ساختمان‌سازی، کشاورزی و دامپروری، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع نساجی و صنایع گردشگری و ... با هدف همکاری با شرکت‌های آلمانی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین گسترش تبادل اطلاعات فنی با اتحادیه مزبور همکاری کند.

    مطابق این تفاهمنامه طرفین با تمرکز تلاش‌هایشان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در ایران و آلمان و گسترش انتقال دانش تکنولوژی، هر یک فرد هماهنگ‌کننده‌ای را برای توسعه و هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های عملیاتی برای موضوعات ذکر شده معرفی و برای اجرایی شدن هر عملیاتی خاص توافقنامه جداگانه‌ای شامل دستورالعمل‌های تفصیلی بر اساس چارچوب توافقنامه منعقد خواهند کرد.

    همچنین یکی دیگر از دستاوردهای این سفر انعقاد توافقنامه بین بانک سینا و اتحادیه صنعت و اقتصاد باواریا ( vbw ) بود که بر اساس آن بانک سینا پس از هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شعبه‌ای را در مونیخ آلمان به عنوان مرکز فعالیت‌های تجاری بانک سینا در آلمان و اروپا تاسیس می‌کند.

    در این تفاهمنامه تصریح شده ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و معاون نخست وزیر و وزیر امور اقتصادی و رسانه‌ای، انرژی و فناوری باواریا آماده است همه مساعی خود را برای تحقق این توافقنامه به کار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار