مدیران خودروعصر اعتبار

کلید ۷ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان تحویل متقاضیان شد

عصر ساختمان:بیش از ۷ هزار متقاضی هرمزگانی در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(ص) صاحب خانه شدند.

کلید ۷ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان تحویل متقاضیان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منطقه خلیج فارس، مراسم تحویل 7 هزار و 76 واحد مسکن مهر به متقاضیان با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در شهرک پیامبر اعظم(ص) صورت گرفت و به نیابت کلید یک واحد مسکن در سایت بنیاد تعاون سپاه به یکی خانواده بندرعباسی اهدا شد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با حضور در این مراسم با اشاره به شرایط اقتصادی و موانع پیش روی توسعه مسکن بیان کرد: علیرغم همه این مشکلات گام موثری برداشته شد.

    وی مسکن سازی را یکی از اولویت نظام اسلامی ایران از ابتدا تاکنون دانست و گفت: از ابتدای انقلاب، مسکن به عنوان فعالیت محوری در دستور کار قرار گرفت و دولت‌ها با رویکردهای مختلف در این زمینه فعالیت کرده‌اند که حاصل آن ساخت چهار میلیون و 400 هزار واحد توسط دولت اقدام شده است.

    به گفته وی، از این تعداد دو هزار و 300 واحد در طرح مسکن ساخته شده است.

    مهرآبادی در این زمینه افزود: در اجرای طرح مسکن مهر و از مجموع واحدهای احداثی 270 هزار واحد مربوط به بافت فرسوده بود و بقیه نیز در قالب طرح خود مالکی، تعاونی مسکن و تفاهم نامه سه جانبه صورت گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 840 واحد به اتمام رسیده است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر یکی از موانع پیش روی تحویل مسکن مهر را عدم تامین ‌زیرساخت‌ها ذکر کرد و گفت: تا جایی که ممکن بوده تلاش کردیم با همکاری نهاد‌های مربوطه زیرساخت‌ها را تکمیل کنیم.

    وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری‌های ارگان‌های مربوطه روند واگذاری مسکن مهر تسریع یابد.

    وی همچنین با ابراز خرسندی از تحویل بیش از 7 هزار واحد مسکن مهر هرمزگان همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته پرونده مسکن مهر هرمزگان سال آینده بسته خواهد شد.

    مهرآبادی یکی از ضروریات در تسریع واگذاری مسکن مهر را همکاری مردم عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیان می‌بایست سهم آورده خود را هر چه سریع تر تکمیل کرده تا واحدها تکمیل شود.

    به گفته، وی، دولت برای کمک به تسریع ساخت واحدها سقف تسهیلات را به 30 میلیون تومان افزایش داد که انتظار است مردم نیز همکاری کنند تا هر چه سریع تر شاهد بهره برداری از مسکن مهر باقی مانده باشیم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در ادامه به ساخت بناهای عمومی اشاره کرد و گفت: احداث مدرسه، کلانتری، درمانگاه، مدرسه و... از نیازهای ساکنان در شهرک‌های مسکن مهر است که تلاش شده این امکانات نیز فراهم شود.

    وی اضافه کرد، طبق برآوردهای اولیه 800 باب مسجد باید در سایت‌های مسکن مهر احداث شود که 405 واحد احداث آن آغاز شده‌ و 192 واحد نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    مهرآبادی بیان کرد: علاوه بر این نیاز به ساخت مسجد بیش از این است که باید در دستور کار قرار گیرد.

    ‌مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز اشاره به اینکه کمبود و نواقص زیادی در مسکن مهر هرمزگان وجود دارد، گفت: برای تکمیل خدمات روبنایی نیازمند نگاه‌های ملی و تزریق اعتبار در این زمینه است که امیدواریم محقق شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، مهندس فرشید دستوان در مراسم تحویل 7 هزار و 76 واحد مسکن مهر به متقاضیان به اقدامات انجام شده در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با رویکردهایی که وجود دارد، شاهد کارهای بزرگی در حوزه مسکن هرمزگان هستیم.

    وی تکمیل بیش از 7 هزار مسکن مهر همزمان با میلاد حضرت رسول (ص) را نشانه عزم مدیران در فراهم سازی امکانات عنوان کرد و افزود: از مجموع 60 هزار واحد مسکن مهر هرمزگان 55 هزار واحد پالایش صورت گرفت که 38 هزار واحد آن در شهرهای بالای 25 هزار نفر و توسط راه و شهرسازی عملیات اجرایی کلید خورد و احداث 16هزار واحد نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

    به گفته دستوان، سال گذشته 19 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 9 هزار و 800 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

    وی ابراز امیدواری کرد، با هدف گذاری هایی که صورت گرفته سال آینده شاهد اتمام پروژه مسکن مهر در هرمزگان باشیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شهرک پیامبر اعظم هرمزگان(ص) یکی از بزرگترین شهرک های هرمزگان است که نزدیک به یکصد هزار نفر جمعیت در خود جای می دهد. به همین دلیل امکاناتی ازجمله آزاد راه شهید رجایی در کنار آن نیز احداث شد.

    وی فراهم آوری امکانات آموزشی را از نیازهای سایت های مسکن مهر دانست که در این راستا احداث 12 مدرسه آغاز شده است که بیشترین تعداد آن در بندرعباس قرار دارد.

    وی اشاره به اینکه کمبود و نواقص زیادی در مسکن مهر هرمزگان وجود دارد، افزود: برای تکمیل خدمات روبنایی نیازمند نگاه های ملی و تزریق اعتبار در این زمینه است که امیدواریم محقق شود.

    معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم نیاز مسکن را یکی از عوامل گسترش حاشیه نشینی در بندرعباس عنوان کرد و ادامه داد، با احداث مسکن مهر جلوی حاشینه نشینی در بندرعباس گرفته شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، مسعود دالمن ‌با اشاره به ضرورت ساخت مسکن در شهرک پیامبر اعظم(ص) گفت: با احداث مسکن مهر پیامبر اعظم(ص) بخشی از مشکلات مسکن مردم مرتفع شد.

    وی نیاز مسکن را یکی از عوامل گسترش حاشیه نشینی در بندرعباس عنوان کرد و ادامه داد: با احداث مسکن مهر جلوی حاشینه نشینی در بندرعباس گرفته شد.

    وی افزود: در تکمیل واحدهای مسکن مهر به دلیل گستردگی آن مشکلاتی سد راه بود که که با برگزاری جلسات هفتگی موانع پیش رو برداشته شد.

    به گفته وی، امکانات و خدمات مورد نیاز در سایت‌های مسکن مهر زیاد است که نیازمند هماهنگی است.

    ‌مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن مهر به نمایندگی از سایر پروژه‌ها در سایت 504 واحدی بنیاد تعاون سپاه صورت گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو