مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

اجرای موفق پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته در کرمان

عصر ساختمان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: ارزیابی خیلی مثبتی از پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته وجود دارد و این پروژه تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت و امیدواریم همکاری هایمان با فائو بیش از این باشد و در سایر زمینه ها بتوانیم فعالیت ها را گسترش دهیم.

اجرای موفق پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته در کرمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، "مهدی رجبی زاده" صبح امروز 16 شهریورماه در دیدار کارشناس ارشد فنی پروژه های فائو با معاون استاندار کرمان اظهار کرد: پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته «آر.اف.ال.دی.ال» از سال 2011 در استان کرمان و در شهرستان ریگان و یک سایت در بیرجند آغاز شده که پروژه کرمان 148 هزار هکتار وسعت دارد و 58 روستا را تحت پوشش قرار داده است.

    وی با بیان اینکه دوره 5 ساله پروژه تمام شده و به دلیل دستاوردهای خوب در تشکیل صندوق های خرد مالی و توانمنسازی جوامع محلی، این پروژه تا سال 2018 تمدید شده است، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته از جمله بیابان زدایی، قرق هرزآب و ... در سطح 12 هزار هکتار در عرصه منابع طبیعی در شهرستان ریگان انجام شده است.

    رجبی زاده بیان کرد: اجرای پروژه «آر.اف.ال.دی.ال» 679 مورد اشتغال در 39 عنوان شغلی برای کمک به معیشت جوامع محلی در شهرستان ریگان به وجود آورده است.

    مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان اظهار کرد: روحیه مشارکت و پای کار بودن مردم از دستاوردهای دیگر پروژه است و همکاری های بین نهادی زیادی در این پروژه صورت گرفته به طوری که بیش از 12 میلیارد تومان طرح در محدوده روستاهای منطقه اجرا شده است.

    وی با اشاره به سفر کارشناس ارشد فنی پروژه های فائو به کرمان و ریگان افزود: ارزیابی خیلی مثبتی از طرح وجود دارد و این پروژه تا سال 2018 ادامه خواهد یافت و امیدواریم همکاری هایمان با فائو بیش از این باشد و در سایر زمینه ها بتوانیم فعالیت ها را گسترش دهیم.

    رجبی زاده در ادامه صریح کرد: مدیریت جامع حوزه آبخیز با الگوی «آر.اف.ال.دی.ال» را در راستای اقتصاد مقاومتی در استان تعریف کرده ایم و 25 روستا در سال جاری هدف این برنامه است که 10 روستا در شهرستان های ریگان، فهرج و نرماشیر با مدل «آر.اف.ال.دی.ال» اجرا خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار