مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شهرهای جدید:

ظرفیت مسکن مهر پردیس تکمیل است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت شهرهای جدید با بیان این‌که در پردیس متقاضی جدید برای مسکن مهر نمی‌پذیریم گفت: ۴۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله‌ی نازک‌کاری قرار دارد. او هم‌چنین خبر داد: در هفته دفاع مقدس چندین افتتاح در سایت‌های مسکن مهر پردیس، پرند و سایر شهرهای جدید خواهیم داشت.

ظرفیت مسکن مهر پردیس تکمیل است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن نریمان اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا 7 مهر) و نیز قبل از دهه مبارک فجر در زون‌های مختلف سایت‌های پردیس، پرند و سایر شهرهای جدید، بسیاری از واحدهای مسکن مهر را افتتاح می‌کنیم.

    وی افزود: به دنبال افتتاح‌های مسکن مهر که در هفته دولت داشتیم اعلام کردیم که مسکن مهر را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم. البته در مورد پردیس چون کلنگ مسکن مهر این شهر تقریبا در اواخر دولت پیشین زده شد طبیعی است که دیرتر هم افتتاح شود. لذا اتمام مسکن مهر پردیس، بخشی از پرند و بعضی شهرها که طرح‌های زیربنایی و روبنایی آنها تمام نشده به سال 1396 احاله داده می‌شود.

    نریمان در پاسخ به این سوال که آیا در پردیس متقاضی جدید می‌پذیرید؟ ‌ اظهار کرد: در پردیس باید ابتدا تکلیف متقاضیان فعلی روشن شود؛ چرا که ما تعهداتی نسبت به آنها داریم. البته اگر بعضی‌ها مراجعه نکنند با هماهنگی شورای مسکن در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم. اما هنوز در شهرهایی مثل پرند و هشتگرد متقاضی می‌پذیریم؛ زیرا در این شهرها تقاضا به حد نصاب نرسیده و تعداد واحدها بیش از تعداد متقاضیان است که باید آن را حل کنیم.

    مدیرعامل شهرهای جدید تاکید کرد: هم‌اکنون در پردیس متقاضی نمی‌پذیریم؛ زیرا مقداری مشکلات حقوقی در پردیس ایجاد شده است. در دوره‌های قبل در زمین‌هایی اقدام به ساخت مسکن کردند که شاکی خصوصی دارد. فعلا در حال رفع این مشکلات هستیم. جاهایی که حق با معارضین است زمین‌هایی به آنها می‌دهیم. به همین دلیل متقاضی جدید در پردیس نمی‌پذیریم، جز این‌که انصرافی‌هایی داشته باشیم تا از محل انصرافی‌ها افراد دیگر را جایگزین کنیم.

    وی مشکل دیگر تاخیر در واگذاری‌ها را کم‌کاری برخی متقاضیان در پرداخت سهم آورده دانست و گفت: متقاضیان مسکن مهر باید تعهدات خود را انجام دهند. طی هفته‌های جاری پنج هزار واحد را در پردیس افتتاح کردیم اما تقریبا یک پنجم افراد برای انجام آخرین تعهدات مالی مراجعه کردند و هنوز چهار هزار نفر که خانه‌هایشان تمام شده برای تکمیل سهم آورده خود مراجعه نکرده‌اند.

    نریمان تاکید کرد: کل پروژه مسکن مهر در شهرهای صدرای شیراز، بهارستان اصفهان، ‌مجلسی فولادشهر، سهند تبریز، عالیشهر بوشهر، علوی هرمزگان، مهاجران و امیرکبیر اراک تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، علت تاخیر در واگذاری برخی شهرها را تلاش دولت برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی دانست و گفت: رویکردمان این نیست که فقط مسکن مهر را تمام کنیم. اگر به این صورت عمل کنیم همین الان بسیاری از واحدهای مسکن مهر آماده است. به طور مثال هم اکنون 43 هزار واحد پردیس به حد نازک‌کاری رسیده ولی ملاک ما این است که طرح های زیربنایی و روبنایی را هم انجام دهیم. باید فضاهای آموزشی، ورزشی، تفریحی، گردشگری و مساجد را آماده کنیم تا بتوانیم حقوق شهروندی را در نظر بگیریم.

    وی خاطرنشان کرد: وقتی در دوره‌های قبل رفتند در دل کوه‌ها و تپه‌ها مسکن ساختند الان ما مجبوریم شبکه‌های ارتباطی را مهیا کنیم. در پردیس مجبور شدیم تونل بزنیم تا بتوانیم مشکلات ارتباطی و تردد مردم را حل کنیم. این مسائل مقداری تحویل مسکن مهر را با تاخیر مواجه کرده است.

    به گفته نریمان، در شهرهای جدید حدود 60 هزار مسکن بدون متقاضی یا فاقد متقاضی موثر وجود دارد که بعضی افراد مبلغ اندکی از تعهدات خود را پرداخت کرده و دیگر برای اضافه کردن مبلغ مراجعه نکرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار