مدیران خودروعصر اعتبار

بهره برداری از سه هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر در خراسان رضوی آغاز شد

عصر ساختمان- بهره برداری از سه هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسمی با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر آغاز شد.

بهره برداری از سه هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر در خراسان رضوی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این آئین گفت: این واحدها در در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان قراردارند و 100 واحد آنها به صورت نمادین در شهرک مهرگان مشهد بهره برداری شد.
    وی اظهار کرد : شهرک مهرگان در فاصله پنج کیلومتری شهر مشهد در وسعت 185 هکتار برای ایجاد شش هزار واحد مسکن مهر در سه مرحله طراحی شده و در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 91 با عنوان یک ناحیه منفصل شهری در محدوده خدماتی شهرداری مشهد قرار گرفت.
    وی عنوان کرد : ظرفیت مرحله اول شهرک مهرگان دو هزار و 594 واحد و فاز دوم آن یک هزار و 836 واحد است.
    وی گفت : از چهار هزار و 430 واحد احداث شده در این دو مرحله، تا کنون سه هزار و 602 واحد بهره برداری و تحویل متقاضایان شده و 828 واحد باقیمانده نیز در دست ساخت است.
    اخوان عبداللهیان افزود : در مرحله نخست شهرک مهرگان یک مسجد ، کلانتری ، ایستگاه آتش نشانی و دو باب مدرسه همچنین بازار محله و بوستان های حاشیه ای و پایگاه بسیج راه اندازی شده است.
    وی عنوان کرد : برای مرحله دوم شهرک مهرگان هم برنامه ریزی شده این بخش با اتمام پروژه تحویل شهرداری مشهد شده تا ضمن برخورداری از خدمات شهری، نسبت به احداث فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز اقدام شود.
    به گفته وی ، از کل واحدهای مهر استان تعداد تا کنون 86 هزار و 700 واحد به انجام رسیده و تحویل متقاضیان شده ودر مجموع تا کنون برای مسکن مهر 25 هزار و 980 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.
    مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود : 33 هزار و 337 واحد مسکن مهر دیگر در استان باقی مانده است که از این تعداد 18 هزار و 133 واحد بعنوان واحدهای عارضه دار با مشکلاتی از جمله نبود متقاضی ، عدم شروع پروژه و ضعف های پیمانکاری مواجه است.
    وی اظهار کرد : پس از حذف این تعداد واحد عارضه دار ، هم اکنون عملیات ساختمانی 15 هزار و 244 واحد دیگر در دست انجام است که با برنامه ریزی مناسب بخش عمده آن تا پایان سال بهره برداری می شود.
    مدیر کل فنی استانداری، مدیران راه وشهرسازی و جمعی از متقاضیان مسکن مهر در این مراسم حضور داشتند.
    در ایام هفته دولت امسال پنج هزار و 969 واحد مسکن مهر در استان به انجام و بهره برداری رسید که از این تعداد سه هزار و 377 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک هزار و 10 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و یک هزار و 582 واحد در شهرهای جدید استان قرار داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی