مدیران خودروعصر اعتبار

چه کشورهایی می‌توانند در برابر زلزله‌ مقاومت کنند؟

عصر ساختمان- کشورهای مختلف بسته به شرایط جغرافیایی و تاریخی در برابر زلزله و خسارت‌های ناشی از آن آسیب‌پذیری متفاوتی دارند اما سوال این است که کدام کشورها به بهترین تجهیزات برای مقاومت را دارند؟

چه کشورهایی می‌توانند در برابر زلزله‌ مقاومت کنند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اواخر ماه گذشته میلادی زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر مناطق مرکزی ایتالیا را به لرزه درآورد که موجب شد صدها تن کشته و هزاران تن دیگر بی‌خانمان شوند. بیشتر خسارت‌ها و بسیاری از تلفات ناشی از ریزش ساختمان‌های قدیمی در روستاهای کوچک کوهستانی بوده است.

    به طور معمول زلزله‌هایی با بزرگی بیش از 7 ریشتر در ردیف زلزله‌های شدید و قوی در نظر گرفته می‌شوند اما همان طور که زلزله ایتالیا نشان داد حتی زمین لرزه‌هایی با مقیاس پایین‌تر نیز می‌تواند تاثیرات مخرب وسیع و قابل توجه در مناطقی با زیرساخت‌های قدیمی یا نقاط دور از دسترس که انجام عملیات امدادرسانی در آنها به سختی صورت می‌گیرد، برجای بگذارند.

    برخی از کشورها از وقوع چنین حوادثی در مناطق دیگر، تجربه‌هایی بدست می‌آورند و اقدامات لازم برای آمادگی در برابر زلزله را انجام می‌دهند. به طور مثال شیلی از سال 1906 با وقوع 13 زلزله به بزرگی 8 ریشتر و بالاتر روبرو بوده است. شیلی در منطقه‌ای از اقیانوس آرام قرار گرفته که روی حلقه آتش واقع است و تقریبا 90 درصد زلزله‌های جهان در این منطقه رخ می‌دهد و به همین دلیل مقامات شیلی، پروتکل‌هایی را برای مقابله با این حادثه طبیعی در نظر گرفته‌اند.

    در این کشور کدهای استحکام ساختمانی اعمال می‌شود و به سیستم‌های هشدار اولیه همچون آژیر و تلفن‌های همراه مجهز هستند. همچنین در این کشور به طور مرتب مانورهای مقابله با زلزله برگزار می‌شود.

    جدیدترین زلزله ثبت شده در شیلی با شدت 8.3 ریشتر سال 2015 به وقوع پیوست که تنها به مرگ 13 تن منجر شده است. در حالیکه در سال 1960 زلزله‌ای به همین بزرگی این کشور را به لرزه درآورد که بیش از 1600 کشته بر جا گذاشت.

    به گزارش دیسکاوری نیوز، همچنین در ژاپن نیز تمامی ساختمان‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر زلزله‌های خفیف مقاوم باشند و ساختمان‌های قدیمی نیز تحت بازسازی کامل قرار گرفته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار