مدیران خودروعصر اعتبار

هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری بناهای تاریخی یزد

عصر ساختمان-نخستین فاز هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری در بنای تاریخی مسجدجامع یزد و اشیای گران‌بهای موجود در موزه تخصصی مسجد، پیاده‌سازی و اجرا شد.

هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری بناهای تاریخی یزد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «سید مصطفی فاطمی» معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در این مورد اظهار کرد: مراحل آزمایشی این سامانه در ایام نوروز سال 95 اجرا شد که با استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی روبرو شد.

    وی در این‌باره افزود: هوشمندسازی اماکن استان یزد، طرح عظیم راهنمای علمی گردشگری است که طی آن تمامی آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی و مسیرهای گردشگری استان طی زمان‌بندی مشخص تحت پوشش سامانه جای نما قرار می‌گیرند.

    فاطمی خاطرنشان کرد: جای نما، سامانه جامع راهنمای اماکن گردشگری است که براساس تحقیقات و بررسی‌های گسترده در زمینه ارتقای سطح کیفی و علمی سازی گردشگری و انتقال درست فرهنگ و تاریخ عظیم کشورمان به‌صورت تخصصی، به گردشگران داخلی و خارجی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اینترنت و در هر زمان ممکن، اطلاعات تاریخی اماکن و آثار تاریخی را دریافت کنند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: از امکانات سامانه، ارائه اطلاعات و جزئیات نقطه به نقطه اماکن و آثار تاریخی با کاربری آسان با سرعت بالا با قابلیت پیاده‌سازی برای همه موارد تاریخی ثبتی توسط میراث‌فرهنگی و همه آثار و اشیای موجود در موزه‌ها داخل شهر یا مناطق طبیعی و خارج شهری بدون نیاز به اینترنت با قابلیت چند زبانه برای نمایش نامحدود اطلاعات به صورت متن، تصویر و صوت است.

    فاطمی اظهار کرد: اجرای اولیه این طرح در 12 نقطه گردشگری استان از جمله مسجد جامع کبیر یزد، امیرچقماق، باغ دولت آباد، آتشکده و دخمه زرتشتیان، قبه دوازده امام، مدرسه ضیائیه، موزه آب، خانه لاری‌ها، پایاب قنات زارچ، آب انبار رستم گیو، نارین قلعه میبد، سرو ابرکوه و ارگ حکومتی اجرا می‌شود.

    براساس این گزارش،«حسن اسدپور» جوان کارآفرین و مجری این سامانه و گروه متخصص و جوانش، با هدف افزایش سطح کیفیت گردشگری و انتقال کامل و صحیح فرهنگ و تاریخ کشورمان به‌صورت شبانه‌روزی در راستای اجرا و پیاده‌سازی این طرح در تلاش و تکاپو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو