مدیران خودروعصر اعتبار

آمارهای نادرست پر بودن اتاق ها به ضرر هتلداران تمام شد

عصر ساختمان- رئیس جامعه هتلداران ایران با انتقاد از آمارهای کذب پر بودن اتاق هتلها در کشور گفت: ارائه این آمارها موجب شده تا سازمان امور مالیاتی هتلها را علی الراس کند.

آمارهای نادرست پر بودن اتاق ها به ضرر هتلداران تمام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، جمشید حمزه زاده گفت:اکنون آمار میزان اشغال هتلهای کشور زیر 50 درصد است اما مسئولان مختلف در حوزه گردشگری و سازمان میراث فرهنگی اعلام می کنند که هتلهای ایران پر است همین موضوع موجب شده تا بازرسان سازمان امور مالیاتی حساب های  دفتری هتلداران را در نظر نگیرند و تحت تاثیر جو بوجود آمده توسط برخی از مسئولان گردشگری، خودشان برای هتلها مالیات بنویسند حتی در برخی از موارد سه برابر  برای هتلی مالیات نوشته اند.

    وی ادامه داد: ماموران سازمان امور مالیاتی زمانی که به هتلها مراجعه می کنند با آمار واقعی اشغال هتل مواجه می شوند ولی آنها موارد درج شده در دفاتر حسابرسی هتلها را قبول نمی کنند و نظر خودشان را اعمال می کنند ما این موضوع را از هتلداران پرسیده ایم حتی خودمان نیز که یک گروه هتلی داریم با وجود اینکه خوش حساب بوده ایم اما بازهم برای سال 94 علی الراس شده ایم. با این وجود چنین مشکلی را در جلسات مطرح کرده و هنوز اقدام اساسی در این زمینه انجام نداده ایم.

    حمزه زاده در پاسخ به این سوال که شما به عنوان رئیس یک گروه از هتل  ها   همانند روسای هتلداری دیگر اعلام کرده بودید بیش از 60 درصد اتاق های این گروه هتلداری اشغال شده گفت: الان نیز همین طور است اما با این وجود ما را علی الراس کردند. ما نگفتیم بالای 70 درصد بلکه آمار 60 درصدی را اعلام کردیم. ضمن اینکه این آمار در کل کشور زیر 50 درصد است.

    در مرداد ماه سال 94 نیز رئیس جامعه هتلداران کشور در جمع تشکل های گردشگری گفته بود: یکی از مشکلات ما بحث مالیات‌ها است. سازمان امور مالیاتی بالای 80 درصد موسسات گردشگری را علی الراس می کند.

    وی بار دیگر این موضوع را در مرداد ماه امسال در نشستی با تشکل های گردشگری و نمایندگان مجلس بیان کرد و لزوم انجام مطالعات و نیازسنجی برای احداث هتلها و مراکز اقامتی از طریق میراث فرهنگی و گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت که تاسیسات گردشگری برای موضوع مالیات بر درآمد در سال 93 از طریق سازمان امور مالیاتی کشور، علی الراس شدند که این اقدام، تاسیسات گردشگری را متحمل پرداخت جریمه های سنگین کرد.

    زمانی که اداره دارایی در آمد کتمان شده ای را مشاهده کند و یا مدارک دارای نواقص باشد؛ اداره دارایی می تواند ماخذ محاسبه مالیات را بر اساس محاسبات بررسی های انجام شده سازمان امور مالیاتی تشخیص داده و مورد مطالبه قرار دهد، در واقع در صورتی که میزان مالیات توسط اداره دارایی تشخیص داده شود و یا دفاتر و مستندات وی رد شود میزان مالیات در آمد ، علی الراس می شود و بر اساس محاسبات مشخص شده سازمان امور مالیاتی تخمین زده می شود در واقع مفهوم علی الراس بدین گونه بیان می شود که میزان دارایی مورد محاسبه شده از طریق تخمین هایی که سازمان اداره دارایی لحاظ می کند در نظر گرفته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی