مدیران خودروعصر اعتبار

فرابورس اعلام کرد؛

اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن به زیر ۹۰ هزار تومان رسید

عصر ساختمان- معاملات اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز هفته کاری جدید با روند ریزشی قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کمتر از ۹۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن به زیر ۹۰ هزار تومان رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، امروز در معاملات فرابورس ایران، تعداد 55 میلیون سهم در بازار سهام فرابورس ایران داد و ستد شد؛ همچنین معاملات اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن در اولین روز از هفته کاری جدید نیز با روند ریزش قیمت‌ها همراه شد و در نرخ‌های کمتر از 900 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در حالی امروز شنبه سیزدهم شهریورماه تعداد 43 هزار و 883 ورقه تسه به ارزش 39 میلیارد و 240 میلیون ریال در بازار ابزارهای نوین مالی خرید و فروش شد که قیمت این اوراق تا سقف حداکثر 2.76 درصد ریزش کرد و در نرخ‌های 858 هزار ریال تا 899 هزار ریال داد و ستد شد.

    بازار سهام فرابورس ایران نیز امروز نقل و انتقال 55 میلیون سهم به ارزش 154.5 میلیارد ریال را شاهد بود که در این میان نماد پالایش نفت تهران بالاترین حجم و ارزش معاملات را در مقایسه با سایر نمادها تجربه کرد. "شتران" امروز با دست به دست شدن 5.5 میلیون ورقه سهام در جریان معاملات همراه شد که ارزش آن به رقم 16.4 میلیارد ریال رسید.

    بر پایه این گزارش، در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد "اخزا6" بالاترین حجم معامله و اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم با نماد "اخزا5" بیشترین ارزش معامله را تجربه کردند. اخزا5 امروز نقل و انتقال نزدیک به 49 میلیارد ریال ورقه را در کارنامه فعالیت‌های روزانه خود به ثبت رساند. در این بازار همچنین نزدیک به 321 هزار ورقه بهادار خرید و فروش شد که ارزش آن بالغ بر 316 میلیارد و 410 میلیون ریال بود.

    در این حال در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، صندوق اعتماد آفرین پارسیان بالاترین حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند؛ در این صندوق 979 هزار ورقه بهادار در 74 دفعه مبادلاتی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر 13.6 میلیارد ریال بود. امروز در ETFها همچنین نزدیک به 5 میلیون ورقه به ارزش 19.4 میلیارد ریال دست به دست شد که این حجم دادوستد در 141 دفعه مبادلاتی صورت گرفت.

    از سوی دیگر در جریان معاملات روز جاری و در بازار سهام، نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان و تولید نیروی برق دماوند به‌ عنوان پربازدیدترین سهام مورد مبادله شناخته شدند و نماد زرین معدن آسیا نیز بالاترین افزایش قیمت را تجربه کرد. در نهایت امروز نزدیک به 111 میلیون ورقه بهادار در 15 هزار و 53 دفعه مبادلاتی میان سهامداران دادوستد شد که ارزش آن به رقم 607 میلیارد ریال رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو