مدیران خودروعصر اعتبار

تولید سالیانه یک میلیون مسکن تا ۱۲سال آینده، عرضه وتقاضا را برابر می کند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه میزان تولید مسکن در کشور در سال به کمتر از ۳۰۰ هزار واحد رسیده است، گفت: اگر سالیانه یک میلیون مسکن در کشور تولید شود بین ۱۰ تا ۱۲ سال آینده این بخش به نقطه توازن می رسد.

تولید سالیانه یک میلیون مسکن تا ۱۲سال آینده، عرضه وتقاضا را برابر می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از حسام عقبایی افزود: به دلیل نبود رونق در بازار مسکن اکنون بین 280 تا 300 هزار واحد مسکونی در استان تهران و یک میلیون و 200 هزار واحد در کشور خالی مانده است.
    وی گفت: در سال 1393 بیش از 500 هزار واحد مسکونی در استان تهران خالی بودند اما با توجه به طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی بسیاری از مالکان، واحدهای خود را اجاره دادند.
    وی با بیان اینکه در سال 93 و 94 صدور پروانه ساختمانی در کشور بین 50 تا 60 درصد کاهش یافت، گفت: این آمار نشان می دهد هنوز تولید مسکن از تقاضا کمتر است.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران خاطرنشان ساخت: توسعه صنعت ساختمانی در کشور 300 صنعت دیگر را به رشد و شکوفایی می رساند و بیش از یک هزار و 300 شغل با صنعت ساختمان ارتباط مستقیم دارد.
    وی گفت: با توسعه این صنعت شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش خواهیم بود زیرا صنعت ساختمان وابستگی به خارج از کشور ندارد.
    عقبایی یادآورشد: هرچند همه حوزه ها در توسعه اقتصادی کشور دخیل هستند اما صنعت ساختمان با وجود نیروی انسانی متخصص و فنی و تولید مصالح ساختمانی مناسب در داخل، باید یکی از اولویت های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
    به گزارش ایرنا ، هفته گذشته مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بر اساس آمار سامانه معاملات املاک کشور اعلام کرد که معاملات مسکن در پنج ماه نخست امسال 16 درصد افزایش یافته و قیمت مسکن نسبت به تورم در سه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.
    به گفته علی چگینی، روند صدور پروانه های ساختمانی هنوز رشد نزولی دارد به گونه ای که در شهر تهران صدور پروانه های ساختمانی 29 درصد کاهش داشته است و نسبت به مدت مشابه سال پیش 15 درصد کاهش نشان می دهد.
    وی تاکید کرد، کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن در حدود یکسال پیش از 14 درصد به 11 درصد و اکنون به هشت درصد در بافت های فرسوده و 9.5 درصد در مناطق عمومی، به رونق بازار کمک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو