مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرح مسکن اجتماعی بعد از اتمام مسکن مهر کلید می‌خورد

ساخت ۸۵ هزار واحد منتظر ردیف بودجه

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی پس از اتمام طرح مسکن مهر کلید می‌خورد،گفت: شروع طرح مسکن اجتماعی منتظر ایجاد ردیف بودجه در دولت و مجلس است.

طرح مسکن اجتماعی بعد از اتمام مسکن مهر کلید می‌خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس،  حامد مظاهریان در خصوص اینکه استارت احداث 85 هزار مسکن اجتماعی که متقاضیان ان هم شناسایی شده اند چه زمانی زده می شود گفت:استارت مسکن اجتماعی منتظر ایجاد ردیف بودجه در دولت و مجلس است و به محض اینکه این مهم انجام شود استارت کار خواهد خورد.

    مظاهریان در پاسخ به این سئوال که میزان بودجه‌ای که برای استارت مسکن اجتماعی در نظر گرفته شده چقدر است،گفت: ابتدا بگذارید ردیف بوجه ایجاد شود آن وقت است که میزان بودجه نیز مشخص و اعلام خواهد شد.

    وی تاکید کرد:به هیچ وجه قرار نیست همانند مسکن مهر برای مسکن اجتماعی خط اعتباری ایجاد و مشکلاتی که به وجود آور ایجاد شود، بنابراین مسکن اجتماعی برای شروع که در سال 95 حدود 85 هزار واحد است، منتظر ایجاد ردیف بودجه در دولت و مجلس است.

    مظاهریان ادامه داد: در قالب مسکن اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی اقدام به تأمین زمین خواهد کرد، بنیاد مسکن، مسئول اجرایی طرح مسکن اجتماعی خواهد بود و سازمان‌های متولی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز معرفی‌کننده متقاضیان واجد شرایط خواهند بود.

    مظاهریان اضافه کرد: با ایجاد ردیف بودجه برای مسکن اجتماعی، بدون پول پرفشار بانک مرکزی، فرایند سالمی برای ساخت این واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد بدون آنکه موجب اخلال در بازار مسکن شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مخاطبان مسکن اجتماعی نه توانایی پس انداز دارند و نه بانک پذیر هستند،دولت باید ضامن باشد و نظام تامین مالی خوبی داشته باشد.

    وی با بیان اینکه مسکن مهر هم به نوعی مسکن اجتماعی است اما تفاوت هایی در شیوه اجرا دارد، گفت: در این طرح تلاش می‌شود به اقشار فرودست جامعه توجه شود و مسکن مورد نیاز این افراد تامین شود و افرادی که فاقد مسکن هستند و توان خرید ندارند در مساکن اجتماعی ساکن شوند و این مسکن در اختیار دولت خواهد بود. 

    مظاهریان پیشتر گفته بود که برای سال 95 طرحی با 85 هزار مسکن اجتماعی آماده شده و به سازمان مدیریت و برنامه ارائه کرده‌ایم که دولت آن را تصویب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو