مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

احداث ۴ هتل ستاره‌دار در گیلان

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از احداث چهار هتل ۴ و ۵ ستاره طی سال جاری در این استان خبر داد.

احداث ۴ هتل ستاره‌دار در گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، رضا علیزاده با بیان اینکه بخش‌ خصوصی فعالانه در حوزه گردشگری گیلان حضور دارد، اظهار کرد: بخش‌ خصوصی احداث هتل‌های ستاره‌دار را در دست ساخت دارد.

    وی با اشاره به اینکه طرح بوم‌گردی و طبیعت‌گردی در دستور کار است، افزود: در نخستین روز از هفته دولت دفتر خدمات مسافری گیلان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همزمان با روز جهانگردی در پنجم مهر ماه امسال نیز تعدادی از طرح‌های گردشگری افتتاح می‌شود.

    وی افتتاح هتل در رودبار، انزلی و لاهیجان و چهار دفتر خدمات مسافری و تعدادی واحد پذیرایی را در هفته جهانگردی عنوان کرد و گفت: امسال چهار هتل 4 و 5 ستاره در گیلان افتتاح می‌شود.

    علیزاده افتتاح هتل‌های مذکور را از منابع صندوق توسعه ملی ذکر کرد و یادآور شد: صنعت گردشگری فرابخشی بوده و می‌توانیم تسهیل‌گری و تسهیل‌بخشی را داشته باشیم.

    وی با اشاره به استقبال گردشگران از بناهای تاریخی و موزه‌های استان خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر یک‌میلیون و 33 هزار و 400 نفر از بناهای تاریخی زیر نظارت میراث فرهنگی و موزه‌های گیلان بازدید کردند.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تصریح بر اینکه صدور مجوز برای احداث هتل‌، مجتمع‌های اقامتی، مهمانپذیرها، واحدهای بین‌راهی و... از مرز 70 گذشته است، یادآور شد: در مدت مذکور یک‌هزار و 250 شغل در حوزه گردشگری گیلان ایجاد شده است.

    وی بخش گردشگری گیلان را همراه با توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: ظرفیت تاسیسات اقامتی و پذیرایی فعال گیلان با نظارت اداره کل میراث فرهنگی 32 درصد رشد یافته است که برگزاری جشنواره، نمایشگاه، برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از جمله این اقدام‌ها است.

    وی برطرف کردن مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی گیلان را از جمله اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی استان ذکر کرد و یادآور شد: اکنون در گیلان 3 هزار و 840 نفر هنرمند و صنعت‌گر در حوزه صنایع‌دستی بیمه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو