مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد:

تشکیل پروند برای ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای ثبت سه اثر تاریخی و طبیعی کشور در فهرست آثار جهانی پرونده تشکیل شده است.

تشکیل پروند برای ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدحسن طالبیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهر تاریخی یزد، مجموعه ساسانی فارس و جنگل‌های ارسباران در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.

    وی با بیان اینکه پرونده شهر تاریخی یزد تیرماه سال آینده در یونسکو بررسی می‌شود، افزود: پرونده دو اثر دیگر نیز در حال نهایی شدن برای ثبت جهانی است.

    طالبیان اضافه کرد: 50 اثر تاریخی کشور برای ثبت جهانی در فهرست موقت قرار گرفته که به مرور زمان و با تکمیل پرونده برای ثبت جهانی آماده می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: تاکنون 21 اثر تاریخی ملموس و 10 اثر نامملوس ایران ثبت جهانی شده است.

    طالبیان، تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی را 32 هزار اثر تاریخی اعلام کرد و افزود: حفاظت از آثار تاریخی، اختصاص اعتبار برای مرمت و حفاظت در پناه قانون را از اهداف ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی اعلام کرد.

    وی وسعت عرصه جنگل‌های ارسباران را 40 هزار هکتار و حریم آن را 160 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این جنگل‌های از نظر جهانی مهم و در اولویت ثبت جهانی است.

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواستار مدیریت و برنامه ریزی و تدوین برنامه برای حفاظت و نگهداری جنگل‌ها برای ثبت جهانی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی