مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی همدان:

پروژه‌های محدوده‌های هدف ملایر ۸۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به این‌که ۶۰ هزار و ۵۹۶ نفر در محدوده‌های هدف شهر ملایر زندگی می‌کنند، گفت: با این احتساب ۳۸ درصد از جمعیت شهر ملایر در بافت‌هایی هستند که نیازمند بازآفرینی است.

پروژه‌های محدوده‌های هدف ملایر ۸۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد رودباری روز گذشته 11 شهریورماه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهر ملایر، افزود: تا کنون 41 پروژه در بخش‌های مختلف برای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌شهر ملایر تعریف شده که برای اجرای آنها به 80 میلیارد و 208 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم.

    وی با اشاره به تعریف شدن 2 برنامه 5 ساله برای تحقق این پروژه‌ها، همکاری وزارت راه و شهرسازی در زمینه تأمین اعتبارات لازم را خواستار شد.

    رودباری در ادامه به شکل‌گیری ستاد بازآفرینی پایدار شهری و قانونی بودن مصوبات این ستاد اشاره و اظهارکرد: در زمنیه تحقق اهداف و برنامه‌های این ستاد تمامی دستگاه‌های اجرایی، امور زیربنایی و روبنایی و مردم باید مشارکت جدی و فعالی داشته باشند.

    وی به تشکیل 4 کمیته تخصصی در این ستاد اشاره و تصریح کرد: وزارتخانه راه و شهرسازی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان‌ها باید اعتبارات مورد نیاز این ستاد را فراهم کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به تعریف شدن محلات هدف در این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده، محلات تاریخی، بافت‌های ناکارآمد و ناهمگون و روستاهایی که به شهر الحاق شده‌اند، 5 محله هدف به شمار می‌روند.

    رودباری یادآور شد: 15 درصد جمعیت شهری ملایر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند و مساحت روستاهای الحاق شده به ملایر 92 هکتار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی