مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرند و پردیس به زودی با ارتباط ریلی به تهران متصل می‌شوند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای جدید پرند و پردیس به زودی با ارتباط ریلی به تهران متصل خواهند شد. ارتباط ریلی شهر هشت‌گرد نیز از طریق کرج با تهران در صورت تامین اعتبار در سال جاری برقرار خواهد شد.

پرند و پردیس به زودی با ارتباط ریلی به تهران متصل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل  از ایسنا، محسن نریمان امروز (11 شهریور ماه) در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی در گلبهار، با بیان اینکه نمی‌خواهیم شهرهای خوابگاهی داشته باشیم، تصریح کرد: در گلبهار در تلاش هستیم کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم و با اتصال با شهر مادر یک شهر سالم و پویا ایجاد کنیم.

    وی از بازنگری در جمعیت مصوب شهر گلبهار خبر داد و افزود: طبق تصمیم شورای عالی شهرسازی، برای گلبهار جمعیت 430 هزار نفری تصویب شده بود اما قرار است با بازنگری این مقدار به 285 هزار نفر کاهش یابد. در هر صورت گلبهار یک شهر بزرگ و پویا در کنار شهر مادر تشکیل خواهد داد.

    نریمان ایجاد و توسعه شهرهای جدید را راهی برای جلوگیری از اسکان بی‌رویه و بی‌برنامه‌ افراد در حاشیه کلان‌شهرها عنوان کرد و گفت: این سرریز جمعیت به صورت برنامه‌ریزی شده در شهرهای جدید اقماری شکل می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه سیاست ما اتصال شهرهای جدید به شهر مادرشان از طریق قطارهای حومه‌ای و آزادراه‌هاست، اظهار کرد: حمل و نقل ریلی سریع، ایمن و سالم است؛ گلبهار و چناران هم این ظرفیت را دارند که بتوانند به شهر مادر خود یعنی مشهد از طریق ریل متصل شوند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار 40 کیلومتر طول دارد که فاز اول و دوم آن در حال اجراست و در این مرحله قرارداد اجرای فاز سوم آن به طول 18 کیلومتر و به مبلغ 28 میلیارد تومان بسته شده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: علاوه بر گلبهار، شهر بینالود را در 60 کیلومتری مشهد طراحی کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که در صورت تصویب شورای برنامه‌ریزی استان طرح‌های مناسبی جهت توسعه این شهرها طراحی و اجرا کنیم.

    وی با بیان اینکه هر سیاستی که در شهری مانند گلبهار اجرایی شود عینا در سایر شهرهای جدید کشور اعمال خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرهای جدید پرند و پردیس به زودی با ارتباط ریلی به تهران متصل خواهند شد. ارتباط ریلی شهر هشت‌گرد نیز از طریق کرج با تهران در صورت تامین اعتبار در سال جاری برقرار خواهد شد.

    نریمان افزود: کار روی ارتباط ریلی شهرهای جدید بهارستان و فولادشهر با اصفهان شروع شده و این شهرها از طریق قطار حومه‌ای به اصفهان متصل خواهند شد، در سایر شهرهای جدید کشور نظیر صدرای شیراز نیز کارهای مطالعاتی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار