مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور وزیر نیرو در مسکن مهر:

وزارت نیرو برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر آمادگی کامل دارد

عصر ساختمان:مشاور وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های زیرساختی مسکن مهر و تامین آب، برق و فاضلاب آمادگی کامل دارد و با استفاده از مشارکت بخش خصوصی ارائه خدمات تسریع می شود.

وزارت نیرو برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر آمادگی کامل دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدرضا امیر کمالی در حاشیه سفر به استان قزوین برای بررسی مشکلات مسکن مهر اظهار داشت: هدف از سفر به قزوین بررسی مسائل و مشکلات زیربنایی و زیرساختی در حوزه برق، آب و فاضلاب مسکن مهر خود مالک است که با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی به تصمیمات خوبی رسیدیم.

    دو هزار میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت مسکن مهر در مرحله اول نیاز است

    مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر یادآور شد: در کشور برای اجرای پروژه‌های مسکن مهر توان بالایی در وزارت نیرو وجود دارد و برای این‌که کارها تکمیل شود منابع مالی هم پیش‌بینی‌شده که قسمتی از منابع عمومی است و با شرایطی که درفروش نفت ایجادشده به این منابع نمی‌توان امیدوار بود لذا راه بعدی تأمین اعتبار از محل فروش زمین‌های موجود است.

    وی گفت: با همکاری مجموعه مدیران با آورده زمین و فروش انشعابات و تأمین منابع و پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط دولت امیدواریم بتوانیم مشکلات زیرساختی مانند آب، برق و فاضلاب را در پروژه مسکن مهر حل کنیم.

    امیر کمالی اظهار داشت: سال آینده خدمات زیربنایی تمامی مسکن‌های مهر در کشور باید تکمیل و واحدها واگذار شود و اگر امسال 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد می‌توانیم بخش مهمی از کار را اجرا کنیم.

    تکمیل زیرساخت‌ها 5600 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد

    وی یادآور شد: در کمیته سه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی، نیرو و مدیریت و برنامه‌ریزی پس از برآورد هزینه‌ها مشخص شد برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور مبلغ 5600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر در سال آینده دو هزار میلیارد تومان در مرحله اول پرداخت شود می‌توانیم با رفعت کار را آغازانیم و در گام بعدی هم با تأمین مابقی اعتبارات خدمات پایداری به مسکن مهر ارائه کنیم.

    مشاور وزیر نیرو در مسکن مهر تصریح کرد: با تخصیص 2 هزار میلیارد تومان اعتبار قادر خواهیم بود ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و آب و خطوط انتقال و در مرحله بعدی احداث پست‌های فشارقوی را انجام دهیم و بتدریح خدمات زیرساختی را تکمیل کنیم.

    استفاده از مشارکت بخش خصوصی به‌صورت BOT و فاینانس

    وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نحوه استفاده از مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌ها اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی به‌صورت آورده زمین توسط راه و شهرسازی است و اگر بخش خصوصی آماده ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای طرح فاضلاب به‌صورت فاینانس و بی اوتی باشد آماده همکاری هستیم و از این مشارکت استفاده می‌کنیم.

    امیر کمالی در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش هزینه انشعاب و کنتور آب و برق گفت: هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای به‌صورت خودسرانه در انشعابات نداریم و اگر افزایشی صورت گرفته در قالب تعرفه مصوب بوده نه‌فقط برای مسکن مهر بلکه برای همه مردم که این روند به علت بالا رفتن هزینه تأمین تجهیزات و دفع فاضلاب عادی است.

    وی بیان کرد: تحویل دیرهنگام کنتور برق هم به دلیل محدودیتی است که در تولید کنتور در کشور وجود دارد که همکاران ما در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و سایر استان‌ها پیگیر هستند تا با تأمین منابع مالی تأمین این کنتورها در اولویت قرارگرفته و مردم بهره‌مند شوند.

    مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر یادآور شد: در راستای اجرای تأسیسات و توان فنی و اجرایی وزارت نیرو و شرکت‌های تابع هیچ مشکلی ندارد فقط تأمین منابع مالی است تا دولت هم از منابع عمومی هزینه‌ها را تأمین کند تا بتوانیم کارها را تکمیل کنیم.

    45 میلیارد تومان برای تامین زیرساختهای مسکن مهر در استان قزوین

    وی افزود: در استان قزوین تعداد 28 هزار واحد مسکن مهر خود مالک داریم که حدود 2.5 درصد کشور را به خود اختصاص داده و در بازدیدهایی که داشتیم و مسائلی که مطرح شد با همراهی خوب معاون عمرانی استانداری قزوین و مسئولان راه و شهرسازی و صنعت آب و برق تصمیمات زیربنایی گرفته شد و راه برای اجرای پروژه‌ها و تکمیل آن‌ها و رفع مشکلات هموارشده است.

    امیر کمالی تصریح کرد: در جلسات هماهنگی مقرر شد در سه بخش استانداری، راه و شهرسازی از محل آورده زمین و وزارت نیرو از محل آورده عمومی اعتباری بالغ‌بر 45 میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی پروژه مسکن مهر در اختیار استان قرار گیرد.
    وی اضافه کرد: وزارت نیرو با همه کمبودها در مدت 15 روز آینده سه میلیارد تومان را تأمین خواهد کرد و امیدواریم این تصمیم حرکت خوبی برای اجرای پروژه‌ های زیربنایی مسکن مهر در استان قزوین باشد و به تکمیل آن‌ها کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو