مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد:

حمایت از طرح پیشنهادی استقرار صنعت‌گران فردوس در بافت تاریخی سردشت

عصر ساختمان- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از پیشنهاد استقرار صنعت‌گران شهرستان فردوس در بافت تاریخی محله سردشت این شهرستان حمایت می‌کنیم.

حمایت از طرح پیشنهادی استقرار صنعت‌گران فردوس در بافت تاریخی سردشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهمن نامورمطلق ظهر امروز پس از بازدید از آثار تاریخی محله سردشت، کارگاه گره‌چینی و مشبک و مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی شهرستان فردوس، اظهار داشت: امروز جهان به سرعت در حال تغییر است و بزرگ‌ترین گردش مالی در صنایع فرهنگی انجام می‌شود.

    وی افزود: وجود شهر تاریخی تون، هنرمندان اصیل و با ذوق و نیز برخورداری از گذرگاه عبور حجم بالای مسافر از شهرستان فردوس یک سرمایه است که باید از آن به نحو مطلوب استفاده و هنر مردم فردوس و قابلیت‌های گردشگری آن را به جهانیان معرفی کرد.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: آینده متعلق به کسانی است که به فکر تقویت فرهنگ و معنویت هستند و خراسان بزرگ یکی از ذخایر مهم انسانی و فرهنگی کشور است که شهرستانی همچون فردوس را در خود جای داده است.

    نامورمطلق با اشاره به اینکه از طرح پیشنهادی استقرار صنعت‌گران در بافت تاریخی محله سردشت حمایت می‌شود، یادآور شد: هم‌نشینی دو مقوله گردشگری و صنایع دستی در کنار هم سبب می‌شود که مردم در کنار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با صنایع دستی به عنوان یک پدیده زنده و پویا نیز آشنا شوند.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس نیز اظهار داشت: ثبت 72 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور و نیز ثبت قنات تاریخی بلده در فهرست آثار جهانی، این شهرستان را از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصر به فرد کرده است.

    مهدی نجفیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 38 رشته صنایع دستی در شهرستان فردوس فعال است، گفت: از یکسال گذشته تاکنون بیش‌از 200 نفر آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف صنایع دستی را فراگرفته‌اند و کارگاه‌های پارچه‌بافی نیز در روستاهای شهرستان فعال است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه عملیات ساخت بازارچه دائمی صنایع دستی فردوس از سال گذشته آغاز شده است، افزود: برای تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین اعتبار لازم، پروژه در هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

    اهدای نشان مرغوبیت صنایع دستی به 2 صنعت‌گر فردوس

    حسن رمضانی تبدیل آموزش‌های صنایع دستی به آموزش‌های فراگیر فرهنگی را خواستار شد و تصریح کرد: برای فراگیر شدن آموزش‌ها باید تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی امضا و هزینه‌های آموزش از این طریق تامین شود.

    وی همچنین از نگاه فرهنگی شهرداری فردوس به مجموعه میراث فرهنگی این شهرستان تقدیر کرد و یادآور شد: برای ماندگاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی فردوس در ساختمان فعلی که توسط شهرداری در اختیار قرار داده شده است باید اعتباری از سوی سازمان میراث فرهنگی به این اداره اختصاص یابد.

    گفتنی است: در این مراسم به محمدرضا رضازاده در رشته قلم‌زنی و نیز مهدی و هادی کبیری در رشته گره‌چینی و مشبک نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی اهدا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار