مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رونق و کاهش قیمت مسکن در خوزستان

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تأکید بر کمک تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط حوزه ساختمان برای کاهش قیمت تمام شده ساختمان به هر طریقی گفت: همه باید برای رونق حوزه مسکن و کاهش قیمت تمام شده آن کمک کنیم.

ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای رونق و کاهش قیمت مسکن در خوزستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، منوچهر رحمانی در نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز گذشته، 10 شهریورماه با موضوع مشکلات انبوه‌سازان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که اکنون در بخش مسکن رکود وجود دارد، باید از شهرداری تا سازمان نظام مهندسی، اداره کل ثبت اسناد، اداره کل راه و شهرسازی و ... همه و همه کمک کنیم تا قیمت تمام شده ساختمان به هر طریقی که ممکن است کاهش یابد.
    وی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد باید درک درستی از وضعیت فعلی داشته باشد، تصریح کرد: باید پیگیر این مسئله باشیم که صنعت مسکن استان را رونق دهیم و با تشکیل جلساتی میان سازمان های ذیربط حوزه ساختمان، پیگیر کاهش قیمت تمام شده باشیم و با یک نگاه واحد به رونق صنعت ساختمان کمک کنیم.
    رحمانی با اشاره به لزوم حمایت از ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده ساختمان خاطرنشان کرد: با توجه به این که اکنون در کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود، باید به دنبال کاهش هزینه تمام شده ساختمان باشیم.
    وی ادامه داد: به نظرم باید یک جلسه میان اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل ثبت اسناد، شهرداری و انبوه سازان استان برگزار شود تا فرایندهای فعلی که در خصوص برون‌سپاری برخی تکالیف قانونی بخش دولتی به بخش خصوصی وجود دارد، مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد و حتی الامکان هزینه تمام شده مسکن کاهش یابد.
    همچنین در این نشست کوروش لطفی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اظهار کرد: این سازمان طبق قوانین نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان دارای تکالیف و وظایفی کاملا مشخص است که تفکیک واحد و نقشه برداری وظیفه جدیدی است که در چند سال اخیر به سازمان نظام مهندسی محول شد و در برخی از استان های کشور نیز انجام گرفت.
    وی افزود: وظایف سازمان نظام مهندسی در حوزه طراحی و نظارت کاملا مشخص است و اگر وظیفه جدیدی خارج از حوزه وظایف قبلی برای این سازمان تعریف شود و یا برون‌سپاری از سوی بخش دولتی به این سازمان صورت بگیرد، طبیعتا این سازمان باید تعرفه‌ای بابت انجام این وظیفه جدید دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی