مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌اندازی فاز سوم کارخانه شیشه همدان تا سال ۹۷

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت شیشه همدان از آمادگی این شرکت برای ایفای نقش در عرصه جهانی و بازارهای داخلی خبر داد و گفت: فاز سوم کارخانه شیشه همدان تا سال ۹۷ راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی فاز سوم کارخانه شیشه همدان تا سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خسرو فخیم‌هاشمی چهارشنبه 10 شهریورماه در چهارمین گردهمایی تخصصی صنعت شیشه کشور در استان همدان، ضمن اشاره به پیشینه و سبقه شر کت شیشه همدان اظهار کرد: شرکت شیشه همدان «سهامی عام» ابتدای سال 54 به همت بخش خصوصی و با 28 درصد مشارکت بانک اعتبارات صنعتی سابق با سرمایه اولیه 300 میلیون ریال تأسیس و به ثبت رسیده است.

    وی افزود: متعاقب تأسیس و ثبت آن، دو قطعه زمین 20 هکتاری در مجموع 40 هکتار در کیلومتر 12 جاده همدان تهران «محل فعلی کارخانه» تهیه و برای فاز یک کارخانه، یک کوره با ظرفیت 170 تن در روز و 40 هزار تن محصول بسته‌بندی شده در سال با چهار خط ماشین آی‌اس 8 سکشن دبل، برنامه‌ریزی و با یک شرکت آمریکایی به نام تایمکن قراردادی به مبلغ 22 میلیون دلار منعقد و کار پروژه آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت شیشه همدان تشریح کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 و تحولاتی که در کشور ایجاد شد، آمریکایی‌ها در سال 58 درست در مرحله نصب ماشین‌آلات کشور را ترک کرده و نصب ماشین‌آلات توسط متخصصان و مهندسان ایرانی انجام و در اواخر سال 60 فاز نخست کارخانه به بهره‌برداری رسید و بعدها با مدیریتی که در ترکیب سهامداران به وجود آمد، شرکت تا اواخر سال 70 با مدیریت دولتی تحت پوشش بانک صنعت و معدن بوده و از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به بخش خصوصی واگذار شد.

    فاز دوم کارخانه شیشه با ظرفیت تولید 35 هزارتن، همچنان فعال

    فخیم‌هاشمی با اشاره خرید تجهیزات و پایان کار ساختمانی فاز دوم کارخانه در اوایل دهه 70 عنوان کرد: به لحاظ مشکلات ارزی کشور، افتتاح فاز دوم کارخانه چند سالی عقب افتاد تا اینکه در نهایت با یک کوره 130 تنی «ظرفیت تولید 35هزارتن در سال» با سه خط ماشین آی‌اس 6 سکشن در ابتدای سال 78 راه‌اندازی شد و بهره‌برداری از آن همچنان ادامه دارد.

    وی همچنین به طرح توسعه کارخانه (ایجاد فاز سوم) اشاره و تشریح کرد: این طرح تاحدود زیادی پیشرفت داشته و از منابع خود بیش از 120 هزار میلیاد تومان هزینه داشته است که طراحی کوره آن توسط شرکت sorg آلمان صورت گرفته و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز هم بررسی و انتخاب شده که امیدوار هستیم با حمایت دولت تا نیمه نخست سال 97 راه‌اندازی شود.

    وی ادامه داد: زمینی در شهر قیدار زنجان تهیه شده تا قسمت خردایش کارخانه در آنجا نیز شکل بگیرد تا سنگ‌هایی که از معادن ابهر به کارخانه منتقل می‌شوند، در همان نزدیکی خرد و برای فرآوری آماده شوند.

    کارخانه شیشه همدان، 288 میلیون سهم در بازار بورس دارد

    مدیرعامل شرکت شیشه همدان با اشاره به پذیرفته شدن شرکت شیشه همدان در تیرماه 69 در سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه فعلی این شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار،  288 میلیارد ریال منقسم به 288 میلیون سهم با تعداد 3 هزار و 165 سهامدار اعم از حقیقی و حقوقی است.

    وی تبیین کرد: این شرکت هم‌اکنون با بخش‌های مختلفی در ارتباط بوده و شرکت‌های دیگری در زیرمجموعه خود دارد که عبارتند از شرکت همکار شیشه غرب که در شهرک صنعتی بوعلی در تولید قالب و قطعات فعال است، شرکت صنایع بسته‌بندی ارمغان آریا در نزدیکی قزوین و شرکت زرین نگین سهرورد که انواع مواد اولیه صنعت شیشه را تولید می‌کند.

    فخیم‌هاشمی در ادامه بیان کرد: امروز در حالیکه با تمام تلاش در حال اجرای طرح توسعه جدید هستیم، با بهره‌گیری از توان و همت مدیران و کارشناسان داخلی و خارجی آمادگی داریم تا در عرصه جهانی و بازار داخلی با حمایت مسئولان دولتی به ویژه مدیریت ارشد استان ایفای نقش کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار