مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خبر داد:

آغاز مرحله نخست سرشماری نفوس و مسکن در قم از ۳ مهرماه

مشارکت ۵۱۰ نفر در اجرای هشتمین دوره سرشماری

عصر ساختمان- معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از آغاز مرحله نخست سرشماری نفوس و مسکن در استان از ۳ مهرماه خبر داد.

آغاز مرحله نخست سرشماری نفوس و مسکن در قم از ۳ مهرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جواد شاکر آرانی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم برگزار شد، با اشاره به اجرای دو شیوه مختلف سرشماری در دنیا اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بر اساس خوداظهاری اطلاعات افراد، دو مرحله‌ای بوده که در مرحله نخست مردم به صورت داوطلبانه از سه تا 24 مهرماه فرم‌های مورد نظر را در سایت اینترنتی سرشماری تکمیل می‌کنند.

    وی با بیان اینکه در هشتمین دوره از سرشماری نفوس و مسکن اطلاعات دارایی‌های خانوارها حذف شده است، اضافه کرد: در مرحله دوم سرشماری کارشناسان از 25 مهر تا 25 آبان‌ماه به درب منازل مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را در فرم‌ها ثبت می‌کنند.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از اجرای سرشماری به صورت الکترونیکی یاد کرد و گفت: در کل کشور نزدیک به 32 هزار نفر و در استان قم 510 نفر در اجرای سرشماری مشارکت دارند که ‌40 نفر این افراد در پنج ستاد مستقر بوده و 470 نفر دیگر امور اجرایی را دنبال می‌کنند.

    وی یادآور شد: سرشماری تنها رخ‌دادی است که با فرمان رئیس جمهور به صورت مستقیم پیگیری می‌شود؛ امیدواریم در راستای کاهش هزینه‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف خانوارها را به مشارکت اینترنتی در سرشماری سوق دهیم.

    شاکرآرانی به تشکیل ستاد سرشماری به ریاست استاندار قم اشاره کرد و ادامه داد: 16 تا 23 آذرماه اجرای بازشماری، سه تا هشت مهرماه آموزش کارشناسان و 12 تا 18 مهرماه آموزش آمارگیران انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه سه مهرماه زنگ سرشماری در مدارس زده می شود، گفت: از ظرفیت بسیج، دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، مرکز بهداشت، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، صدا و سیما، رسانه‌ها، ائمه جماعات،‌ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیأت‌های مذهبی در راستای اجرای سرشماری استفاده می‌شود.

    شاکرآرانی با تاکید بر اینکه تا 25 شهریورماه برای ثبت‌نام عوامل اجرایی و تامین نیروی انسانی اجرایی مورد نیاز سرشماری فرصت باقیمانده است، اضافه کرد: امکانات مورد نیاز ستادها تهیه و نقشه‌های مورد نیاز سرشماری آ‌ماده‌سازی شده است تا آمارگیران در حوزه مورد نیاز عملکرد خود را دنبال کند.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: از سه تا 24 مهرماه متقاضیان ثبت نام سرشماری اینترنتی می توانند اطلاعات خود را اصلاح کنند.

    وی با اشاره به اینکه طی سرشماری اطلاعات نفوس زنده ساکن در محدوده استان اخذ می‌شود، گفت: در این مرحله از سرشماری 40 سوال از مردم و 15 سوال از آمارگیران در مورد موقعیت جغرافیایی خانوارها مطرح می‌شود.

    شاکرآرانی از اختصاص اعتبار 135 میلیارد تومانی برای اجرای طرح سرشماری در سطح کشور یاد کرد و افزود: میزان اعتبار استانی این آمار تاکنون ابلاغ نشده است.

    وی با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی 40 درصد از خانوارها در سطح کشور پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: استان قم به دنبال این است که بیشتر از این آمار را به خود اختصاص دهد به همین علت از ظرفیت آموزش و پرورش به صورت ویژه استفاده می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار