مدیران خودروعصر اعتبار

هفت درصد آثار ثبت ملی شده ایران مربوط به کرمانشاه است

عصر ساختمان- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هفت درصد آثار ثبت ملی شده ایران مربوط به کرمانشاه است.

هفت درصد آثار ثبت ملی شده ایران مربوط به کرمانشاه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اکبر رضایی در چهارمین جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهارکرد: تاکنون چهار هزار و 113 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده است.

    وی ادامه داد: از این تعداد آثار شناسایی شده در استان کرمانشاه، تاکنون دو هزار و 156 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

    سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در واقع 52 درصد آثار شناسایی شده استان کرمانشاه به ثبت ملی رسیده‌اند.

    رضایی با اشاره به اینکه تاکنون 31 هزار و 51 اثر از سراسر کشور در لیست میراث ملی ایران قرار گرفته، اظهارکرد: هفت درصد از کل آثار ثبت ملی شده ایران متعلق به استان کرمانشاه است و از این حیث بعد از استانهای فارس و لرستان رتبه سوم کشور را داریم.

    وی همچنین در خصوص شرایط آثار طبیعی استان کرمانشاه گفت: تاکنون در استان کرمانشاه 40 اثر طبیعی ارزشمند شناسایی شده که 28 مورد آنها به ثبت ملی رسیده‌اند.

    این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین از خارج شدن سه اثر تاریخی کرمانشاه (هتل بیستون، بیمارستان مسیح و خانه خدیوی) از لیست آثار میراث ملی با حکم دیوان عالی کشور خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی