مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی:

۴۰ بیمارستان با ۵۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم تکمیل و تحویل می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: تا پایان دولت یازدهم ۴۰ بیمارستان در استان های مختلف کشور با ۵ هزار و ۴۰۰ تختخواب افتتاح می شود.

۴۰ بیمارستان با ۵۴۰۰ تخت تا پایان دولت یازدهم تکمیل و تحویل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد جعفر علیزاده با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید اولویت تکمیل پروژه های ناتمام دولت قبل است، افزود: این سازمان هم اکنون احداث ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی و شبستان و صحن جدید حرم حضرت معصومه(س) را در دست اقدام دارد.
    وی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل این تعداد بیمارستان بیش از 12 هزار میلیارد ریال (1200 میلیارد تومان) هزینه می شود گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون 26 بیمارستان با مجموع دو هزار و 328 تخت و سرمایه گذاری 3 هزارو 500 میلیارد ریال افتتاح شده است.
    علیزاده تکمیل مصلی امام خمینی(ره) و طرح های توسعه حرم حضرت معصومه(س)، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم احمد بن موسی (ع) را از دیگر پروژه های ویژه در دست ساخت سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی بیان کرد و گفت: هفته گذشته بیمارستان بهارستان را با 97 تختخواب تحویل دادیم که اکنون در حال تجهیز این بیمارستان هستند و بخش عظیمی از نیاز درمانی جمعیت 350 هزار نفری این منطقه برطرف شده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی به کمبود محسوس تخت بیمارستانی درحومه تهران اشاره کرد و افزود: در جلسات مشترک با وزیر بهداشت و درمان با توجه به کمبود محسوس مراکز درمانی در حومه تهران به این نتیجه رسیدیم که باید تعداد بیمارستان های این مناطق افزایش پیدا کند.
    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: همچنین از اعتبار سازمان و نیز اعتبار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال گذشته ساخت بیمارستان 85 تختخوابی قرچک را آغاز کرده ایم که این پروژه نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.
    وی به آغاز ساخت بیمارستان 400 تختخوابی آموزشی و درمانی اسلامشهر نیز اشاره کرد و افزود: این بیمارستان شامل 12 اتاق عمل و 91 تخت مراقبت ویژه است و قطب بزرگ درمانی و آموزشی جنوب غرب تهران محسوب خواهد شد و قرار است از طریق مشارکت بانک ملت 580 میلیارد ریال وام از این بانک دریافت کنیم و سازمان مدیریت نیز تضمین بازپرداخت وام آن را برعهده گرفته است.
    علیزاده همچنین به شروع ساخت دو بیمارستان 160 تختخوابی در شهرستانهای قدس و ملارد اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد ساخت بیمارستان 100 تختخوابی در شریف آباد خواهیم بود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود سلامت عمومی وزارت راه و شهرسازی نیز توجه خاصی به ساخت بیمارستان های جدید دارد.

    ** انجام سه طرح ویژه در دولت یازدهم
    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود کمبود محسوس اعتبارموفق شدیم سه طرح ویژه شامل ساخت ندامتگاه مرکزی 2000 نفری تهران، مقاوم سازی مصلای قم با زیربنای 14 هزار متر مربع و ساخت کتابخانه بزرگ در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) را به سرانجام برسانیم.
    وی افزود: امسال تاکنون مبلغ 12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان های دولتی و اداری در نظر گرفته شده که اگر اختصاص داده شود درسال پایانی دولت یازدهم کارنامه ای درخشان را ارائه خواهیم کرد.
    به گفته وی، تاکنون در بخش بهداشت و سلامت تخصیص اعتباری مطلوبی داشته ایم و یک هزارو 600 میلیارد ریال اعتبار از مجموع هشت هزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده تخصیص یافته است.
    علیزاده گفت: علاوه بر پیگیری ساخت اماکن فرهنگی و ورزشی، ندامتگاه ها و توسعه حرم حضرت معصومه(س) و توسعه حرم شاهچراغ (ع)، امسال با اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می شود.
    وی آماده سازی ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی شامل ساختمان کمیسیون ها، دفاتر نمایندگان و کتابخانه و مرکز اسناد را از دیگر برنامه های سازمان متبوع خود اعلام کرد که به زودی آغاز می شود.

    ** بهره برداری از رواق های شرقی و غربی مصلای امام خمینی(ره)
    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال شاهد پایان ساخت صحن و شبستان شرقی مصلای امام خمینی(ره) و اجرای توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) خواهیم بود، به تشریح برنامه تکمیل مصلای امام خمینی(ره) اشاره کرد و توضیح داد: تکمیل مصلای امام خمینی(ره) از پروژه های مهم پایتخت است که در ساخت آن به گونه ای برنامه ریزی شده که تنها اختصاص به برگزاری نماز نداشته باشد و محل برگزاری نمایشگاه های قرآن و عفاف و حجاب باشد.
    وی گفت: امسال برای این پروژه مبلغ یک هزارو 200 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده و تا اوایل تیر ماه 96 شاهد بهره برداری از فضاهای جدید مصلا خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو