مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر در تذکری مطرح کرد:

درباره مشکلات اساس‌نامه‌ها قبلا هشدار داده بودم

عصر ساختمان- رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت:من قبلا در حسابرسی‌ها هم اعلام کردم که اساسنامه‌ها و آیین نامه ها ایراد دارد و بی انضباطی ایجاد می کند.

درباره مشکلات اساس‌نامه‌ها قبلا هشدار داده بودم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا دبیر در تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: اساسنامه ها و آیین نامه هایی که در حال حاضر در سازمان ها و شرکت ها وجود دارد شهرداری ابلاغ کرده است. در این اساسنامه‌ها آمده است که خودشان می توانند آیین نامه مالی معاملاتی خودشان را تصویب کنند. یعنی همین مشکلی که در بانک ها و بیمه ها بوجود آمد. یعنی ذینفعان برای خودشان تصمیم می گیرند. آخر این ماجرا بجز ایجاد مشکل برای شهردار و شورای شهر نیست. بهرحال ما آن موقع هشدار دادیم و اعلام کردیم که اساسنامه ابلاغی رییس شورا با این اساسنامه ابلاغ شده توسط شهردار متفاوت است و در آن اساسنامه سازمان ها و شرکت ها چنین اختیاری ندارند و اگر آن موقع به این هشدار توجه می شد و اساسنامه ابلاغی شورا اجرا می‌شد، شاهد این اتفاقات که خدشه ای بر آبروی شورا و مدیران عالی شهرداری وارد کرد، نبودیم.

    دبیر ادامه داد: جلسه‌ای در کمیسیون بودجه داشتیم که اتفاقا حکیمی‌پور هم آمده بودند و مشاهده کردند که در زمینه اختیارات شهردار و آیین نامه‌ها به این مشکل برخورد کردیم که آیا اصلا سازمان املاک شهرداری می‌توانسته زمین‌های شهرداری را بفروشد یا خیر؟

    علیرضا دبیر در پایان گفت: بررسی اساسنامه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران بحث مهمی است و از همکاران در شورا خواهش می‌کنم ورود جدی به این موضوع داشته باشند و با حساسیت بیشتری آن را مورد بررسی قرار دهند که در آینده شاهد بروز و ظهور چنین بحران هایی نباشیم. انشاالله که با ورود به این مساله و بازنگری در ریشه های ایجاد مشکل، بتوانیم از حساسیت ایجاد شده در این موضوع به نفع شهرداری و مردم استفاده کنیم و آبرو و حیثیت شورا را بیش از گذشته حفظ کنیم. من مطمئن هستم که همکاران عزیز و بزرگوار ما در شورا و شهرداری همگی برای بازنگری در این فرآیندها و اصلاح امور پیشقدم خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو