مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن در کجای پایتخت نسبتا گرم است؟

عصر ساختمان- دسترسی مناسب، بالا بودن خدمات و تنوع قیمت، منطقه ۵ را به نقطه‌ای خوشایند برای معامله ملک و اجاره‌نشینی تبدیل کرده تا بیشترین تعداد مبایعه‌نامه در این منطقه نوشته شود.

بازار مسکن در کجای پایتخت نسبتا گرم است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از همانند رویه معمول سال‌های اخیر، در مردادماه سال جاری نیز منطقه 5 شهر تهران با سهم 16.2 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مسکن را به خود اختصاص داد.

    بعد از منطقه 5، مناطق 4، 2 و 14 به ترتیب با سهم 11.3، 8.6 و 6.6 درصدی در رتبه‌های بعدی از نظر تعداد معاملات قرار گرفته‌اند. در مجموع 72.4 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران صرفا مربوط به 10 منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق 5، 4، 2، 14، 8، 10، 15، 7، 1 و 11) بوده و 12 منطقه دیگر تنها 27.6 درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

    غرب تهران شامل محله های آپادانا، اکباتان، باغ فیض، بهاران، بیمه، پرواز، پونک، جنت آباد، حصارک، سازمان آب، سازمان برنامه، شاهین، شهران، شهرزیبا، شهرک المهدی، شهرک نفت، فردوس، گشت اجباری، مبعث، کوی ارم و کوی مهران از مناطقی است که به دلیل دسترسی های مناسب، بالا بودن خدمات و تنوع قیمتی از مناطق جذاب برای اجاره‌نشینی و خرید است؛ به طوری که کمتر متقاضی پس از مراجعه به دفاتر املاک این منطقه دست خالی بیرون می‌رود.

    قیمت مسکن

    یک کارشناس مشاور املاک منطقه پونک  گفت: در شمال غرب تهران آپارتمان از متری 3 میلیون تومان تا متری 6 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده که تعداد بالای آپارتمان‌های کوچک و متوسط در این منطقه سبب شده تعداد قراردادهای بسته شده در این منطقه بالاتر از سایر مناطق باشد و در حالی که مشاوران املاک در منطقه شرق یا مرکز، همچنان رکود را تجربه می‌کنند، مشاوران املاک غرب تهران، چندان از بازار ناراضی نیستند.

    با این وجود او بیان می‌کند: بیشتر خانه‌هایی معامله می‌شود که زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند و تعداد معاملات تقریبا یک پنجم دوران رونق مسکن است. اما برخلاف رضایت برخی از مشاوران املاک غرب از حجم معاملات مسکن و عقد قرارداد اجاره، بیشتر مشاوران املاک در شرق معتقدند که بازار مسکن در رکود عجیبی به سر می‌برد و حتی فصل پررونق تابستان نیز چندان نتوانسته تعداد معاملات آنها را تغییر دهد.

    بنابراین گزارش، در مردادماه سال 1395 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 17032 واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 30.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی