مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه در اراک وعده داد ؛

تمامی مسکن‌های مهر نیمه نخست ۹۵ به متقاضیان تحویل داده می‎شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر در نیمه نخست سال آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می‎شود.

تمامی مسکن‌های مهر نیمه نخست ۹۵ به متقاضیان تحویل داده می‎شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن نریمان پیش‌ازظهر امروز در همایش مدیران عامل شهرهای جدید کشور در اراک اظهار داشت: طبق برنامه بنا داریم تا پایان امسال مسکن‌های مهری که از خدمات زیربنایی بهره‌مند هستند، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده ‎شود.

    وی افزود: یک سری پرونده‎های مسکن مهر در استان‎ها وجود دارد که خدمات زیربنایی آنها به‌سبب نبود اعتبار انجام نشده و با برنامه‎ریزی‌های انجام شده این مسکن‎ها نیز در نیمه نخست سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‎گیرند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون مشخص کرده که دولت نقشی در تأمین اعتبار مسکن‌های مهر نداشته و این پروژه‌ها از محل آورده مردم و تسهیلات بانکی تکمیل می‎شوند، تنها تکلیف دولت تأمین زمین 99ساله واحدها است.

    نریمان ادامه داد: برابر قانون، دولت تنها در تأمین زیرساخت‌ها و محوطه سازی شهرهای جدید حضور داشته و دولت در نظر دارد تا این وظیفه را به‌عهده بخش خصوصی گذاشته تا اجرای خدمات زیربنایی را برای مردم انجام دهند.

    وی بیان داشت: شهرک‌های جدیدالاحداث نیاز به مراکز آموزشی داشته که شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با کشور تهاتر زمین اقدام به ایجاد چنین مراکزی می‎کند.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: با تهاتر زمین ساخت مدرسه و ایجاد مراکز آموزشی در اختیار دستگاه‌ها و بخش خصوصی قرار گرفته و نمونه موفق این کار در شهر جدید پرند انجام شد که با این طرح 20 طرح آموزشی به‌صورت نقدی و تهاتر ایجاد شد.

    نریمان عنوان داشت: این شرکت در شهر جدید پردیس از طریق تهاتر زمین با برخی بانک‌ها توانسته حدود 10هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل واحدها در اختیار مسکن مهر قرار دهد.

    وی افزود: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور ایجاد کننده شهرهای جدید در کشور بوده که تجربیات دولت‌های گذشته و کشورهای موفق در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده تا با این روش شهرک‌های جدیدی در سراسر کشور و براساس روش‌های روز دنیا احداث کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: احداث شهرک‌ها از حالت کاملاً دولتی فاصله گرفته و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی برای ایجاد شهرک‌ها جایگزین دولت شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو