مدیران خودروعصر اعتبار

نصب ۶۰ پکیج خورشیدی در مناطق عشایری شهرضا

عصر ساختمان- رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا گفت: در راستای ترویج سوخت پایه مناسب در بین عشایر و جلوگیری از تخریب مراتع، در سال جاری ۶۰ پکیج خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان شهرضا، نصب شده است.

نصب ۶۰ پکیج خورشیدی در مناطق عشایری شهرضا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ایرج دهقان در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار نفر جمعیت عشایری تحت پوشش این اداره، از خدمات ارایه شده بهره مند می‌شوند.

    وی گفت: شیوه زندگی عشایری یکی از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی است، در حال حاضر 27 درصد از گوشت قرمز استان اصفهان به وسیله عشایر تأمین می‌شود.

    رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: هر سال در شهرستان شهرضا 200 تا 250 کیلومتر از مسیرهای عشایری تیغ زنی و اصلاح می‌شود.

    دهقان تصریح کرد: متأسفانه مهم ترین معضل عشایر منطقه، خشکسالی است، این معضل موجب فروش زودهنگام دام های عشایری و در نتیجه وارد آمدن خسارات سنگین اقتصادی به این قشر از جامعه است.

    وی ادامه داد: در سال 95 در دو مرحله یک میلیارد و 100 میلیون ریال، اعتبار مقابله با خشکسالی به شهرستان اختصاص یافت که این مبلغ در قالب تسهیلات 30 میلیون ریالی بین عشایر متقاضی توزیع شد.

    رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا اضافه کرد: مرمت و لای روبی حدود 100 متر قنات منطقه سلطان خلیل نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال انجام شد. همچنین مجوز حفر یک حلقه چاه در منطقه هوک برای تأمین آب شرب عشایر این منطقه، نیز صادر شده که با اختصاص اعتباری بالغ بر 190 میلیون ریال عملیات حفاری آن آغاز شده است.

    دهقان همچنین از اختصاص 192 میلیون ریال اعتبارات شهرستانی و یک میلیارد و 800 میلیون ریال از اعتبارات ردیف مدیریت بحران برای کمک به حل معضلات ناشی از خشکسالی در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال جاری، 12 باب منبع ذخیره آب شرب با ظرفیت 240 مترمکعب در قالب احداث یا تعمیر منبع ایجاد شد.

    وی گفت: ایجاد 5 هزارمتر خط انتقال آب شرب انسان و دام؛ ایجاد دو منبع ذخیره آب کشاورزی با ظرفیت هزار مترمکعب، ایجاد چهار هزار متر لوله گذاری خطوط انتقال آب کشاورزی و توزیع 14 هزار متر مکعب آب در قالب طرح آبرسانی سیار از جمله دیگر اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با معضل خشکسالی در مناطق عشایری شهرستان است.

    رییس اداره امور عشایر شهرضا همچنین از انجام اقدامات زیربنایی برای جایگزینی سوخت فسیلی به جای استفاده از بوته‌ها و منابع طبیعی در بین عشایر این منطقه خبر داد و تصریح کرد: برای این منظور در سال جاری 500 کپسول گاز مایع و 60 عدد پکیج خورشیدی در بین مناطق عشایری منطقه توزیع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار