مدیران خودروعصر اعتبار

با تلاش محققان کشور صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی واحد ذخیره‌سازی حرارت خورشیدی در دمای بالا

عصر ساختمان-محققان دانشگاه اصفهان در حال انجام طراحی، ساخت، راه‌اندازی و مشخصه یابی واحد خودکار ۴۰ کیلوواتی جمع آوری و ذخیره سازی حرارت خورشیدی در دمای بالا هستند تا از این طریق بتوانند انرژی مورد نیاز را تامین کنند.

راه‌اندازی واحد ذخیره‌سازی حرارت خورشیدی در دمای بالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خورشید، گوی غول پیکر درخشانی در وسط منظومه شمسی و تامین کننده نور، گرما و انرژی‌ زمین است که از بدو پیدایش اولین حیات در روی زمین انرژی خورشیدی در پدیده فتوسنتز کاربرد داشته است.

    در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی از انرژی خورشیدی به شیوه‌های مختلف برای تولید انرژی استفاده می‌شود. در کشور ما نیز محققان بر روی فناوری‌های مرتبط با انرژی خورشیدی در حال تحقیق و پژوهش هستند تا از این منبع انرژی پاک و در دسترس به طور بهینه و مطلوب استفاده شود.

    در این راستا، ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پروژه‌های متعددی را در این حوزه حمایت می‌کند که طراحی، ساخت، راه‌اندازی و مشخصه یابی واحد خودکار 40 کیلوواتی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی حرارت خورشیدی در دمای بالا (بالاتر از 350 درجه سانتیگراد) یکی از این پروژه‌های مورد حمایت این ستاد است که توسط محققان دانشگاه اصفهان در حال انجام است.

    هدف از انجام این پروژه طراحی واحد ذخیره‌سازی حرارت در سیستم‌های خورشیدی حرارتی همچون کلکتورهای سهموی و بشقابی، سازه فرزنل است که فاز اول آن به اتمام رسیده است.

    بر این اساس سازه فرزنل با دقت و کیفیت مناسب طراحی و ساخته شده و طراحی و ساخت سیستم ذخیره‌سازی حرارت به همراه یک یخچال برای واحد سرمایش نیز انجام شده است. دریافت کننده مرکزی فرزنل نیز مرحله بهینه‌سازی خود را طی می‌کند.

    تولید انواع آبگرمکن‌های خورشیدی فلوتر دار، تحت فشار، پروانه‌ای و هوشمند با ظرفیت‌های مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی از دیگر دستاوردهای این محققان است که قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار