مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه آهن و فولاد اصفهان:

انباشت ۶۰۰هزارتن آهن در انبارهای ذوب‌آهن

۲۰درصد واحدهای صنفی آهن اصفهان تعطیل شده‌اند

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد اصفهان با بیان اینکه ۶۰۰هزارتن آهن در انبارهای ذوب‌آهن ذخیره شده‌ است، گفت: به‌دلیل عدم‌تعادل عرضه و تقاضا بازار آهن در رکود است و ۲۰درصد واحدهای صنفی آهن اصفهان تعطیل شده‌اند.

انباشت ۶۰۰هزارتن آهن در انبارهای ذوب‌آهن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اکبر شمشیری، با اشاره به رکود بازار آهن، اظهار داشت: بازار ساخت‌وساز مسکن اکنون رونقی ندارد، طرح‌های عمرانی دولت هم متوقف هستند و حتی واحد‌های ساخته شده روی دست بسازوبفروش‌ها نیز مانده است و آنها توانایی پیدا کردن جایگزین را نیز ندارند.

    وی با بیان اینکه توقف در ساخت‌وسازها بازار آهن را وارد رکود کامل کرده است، گفت: از اوایل سال 94 این رکود تشدید شده و دلیل آن انتظار مردم و مسئولان برای مشخص شدن وضعیت تحریم‌هاست.

    رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد اصفهان تصریح کرد: رکود بازار آهن زمانی به پایان می‌رسد که برای رونق وضعیت اقتصادی چاره‌ای اندیشیده شود، کسب‌وکار رونق بگیرد و اجرای طرح‌های عمرانی دولتی و خصوصی مجدداً آغاز شود اما در این شرایط همچنان باید منتظر ماند و تاکنون تمام امیدها به یأس تبدیل شده است.

    وی درباره تعطیلی واحد‌های آهن‌فروشی در اصفهان، اظهار داشت: براساس آماری که داریم حدود 20 درصد واحدهای صنفی آهن‌فروشی تعطیل شده‌اند و حتی بسیاری از این واحد‌ها به‌دلیل مشکلات شدید در این حوزه، پروانه کسب خود را هم باطل کرده و به‌دنبال شغل دیگری رفته‌اند.

    رئیس هیئت مدیره شرکت آهن اصفهان با اشاره به ذخیره 600هزارتن آهن در انبارهای شرکت ذوب‌آهن، گفت: در دیداری که چند روز پیش با مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن داشتیم این مسئله اعلام شد و باید گفت انبار آهن کاملاً در رکود بازار مؤثر است، چراکه تولیدات، عرضه نمی‌شود و در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‌گیرد و در این صورت انباشت محصول، به خواب رفتن سرمایه و ضرر اقتصادی را به‌دنبال دارد.

    وی با بیان اینکه زمان خروج بازار آهن از رکود قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: در این وضعیت آهن‌فروشان با ضررهای هنگفت و رکود روبه‌رو شده‌اند و اداره کل دارایی نیز باید مساعدت بیشتری با شاغلان این حرفه داشته باشند.

    شمشیری افزود: مشکل عمده صنف آهن‌فروشان، ارزش افزوده و مالیات بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب است و مشکل بر مشکل آهن‌فروشان افزوده می‌شود و باید دراین‌باره راهکاری اندیشیده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار