مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۲۰ میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند

عصر ساختمان:معاون وزیر راه با اعلام این که حدود ۲۰ میلیون نفر در ۵۳ هزار هکتار سکونت گاه غیررسمی کشور ساکن هستند، گفت: ۱۷ درصد سکونت گاه های غیررسمی مالکیت رسمی، ۳۸ درصد دارای قولنامه و بنچاق و ۳۰ درصد هم اراضی دولتی تصرف شده هستند.

۲۰ میلیون نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدسعید ایزدی در مراسم امضای تفاهمنامه سند دار کردن اراضی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده افزود: یکی از اهداف ما در امضای این تفاهمنامه نهایی کردن بخشی از طرح جامع مسکن است. با شناسایی انجام شده 53 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کشور در حاشیه کلانشهرها داریم که خارج از برنامه رسمی شکل گرفته و تصرف شده اند.

    وی افزود: برای پیشگیری از توسعه این سکونت گاه ها باید هر کاری را با مشارکت ساکنان انجام دهیم و از طریق توانمندسازی اهالی می توان این فرآیند را مدیریت کرد.

    وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات تفکیک شده  17 درصد سکونت گاه های غیررسمی مالکیت رسمی، 38 درصد دارای قولنامه و بنچاق،  30 درصد هم اراضی دولتی و 15 درصد نامعلوم اعلام شده است.

    وی با تاکید بر این که وضع این بافت ها اسفناک است، بیان کرد: این 53 هزار هکتار با کوچکترین ناملایمات طبیعی می تواند فجایع بزرگی را به بار آورد.

    وی با اشاره به این که  با احتساب بافت های فرسوده جمعیتی بالغ بر 20 میلوین نفر دراین مناطق زندگی می کنند، یادآور شد: در این زمینه سازمان ملی طرحی را در دست اجرا داشت که مشکل مالکیت را رفع می کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه مشروط است، در واقع سند دار شدن بافت های مذکور به اقداماتی که ساکنان در اصلاح، نوسازی و بهسازی مناطق انجام می دهند، بستگی دارد. از سوی دیگر برای تشویق ساکنان از تسهیلات نوسازی استفاده می کنیم تا زمینه ای را فراهم کنیم تا بهسازی و نوسازی اتفاق بیفتد.

    ایزدی یادآور شد: در سکونت گاه های غیررسمی مانند چابهار 38 درصد از اراضی دولتی است که تصرف شده و می تواند در این فرآیند حق مالکیت به ساکنان اهدا شود مشروط به اقداماتی که این مناطق را ساماندهی کند.

    به گفته وی، با سنددار شدن سکونت گاه های غیررسمی در نهایت شاهد تولید مسکن ایمنی خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار