مدیران خودروعصر اعتبار

در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت

صادرات ۱۰ میلیون دلاری سنگ‌های تزیینی ساختمانی فارس

عصر ساختمان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از صادرات ۱۰ میلیون دلاری سنگ‌های تزیینی ساختمانی این استان با سهم ارزشی ۱۹درصدی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صادرات ۱۰ میلیون دلاری سنگ‌های تزیینی ساختمانی فارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس،علی همتی، امروز در شیراز با اشاره به برگزاری جلسه میز تخصصی بازاریابی و صادرات سنگ‌های تزیینی ساختمانی که با حضور فعالان بخش خصوصی این حوزه و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در سالن کوثر سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس برگزار شد، از صادرات 10 میلیون دلاری سنگ‌های تزیینی ساختمانی استان فارس با سهم ارزشی  19درصدی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

    وی اظهار داشت: سنگ‌های تزیینی ساختمانی صادراتی فارس در شش ماهه نخست امسال 57 هزار تن بوده است.

    وی با اشاره به صادرات 11 میلیون دلاری سنگ‌های تزیینی فارس در سال گذشته با سهم ارزشی 10.8درصدی و بابیان اینکه این میزان صادرات ازنظر وزنی 54 هزار تن با سهم 57 درصدی بوده است بر تلاش در راستای توسعه صادرات سنگ‌های تزیینی این استان تأکید کرد.

    همتی با تحلیل موقعیت بازارهای بین‌المللی در حوزه سنگ‌های ساختمانی تزیینی عنوان داشت: ایران در سال 2014 میلادی در بحث صادرات سنگ‌های فرآوری نشده از نوع سنگ‌های تراورتن و مرمریت رتبه پنجم و در صادرات فرآوری شده آن رتبه 32 را به خود اختصاص داد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد: در سال 2014 حجم تجارت جهانی در نوع سنگ‌های تراورتن و مرمریت به 9.8 میلیارد دلار و سهم ایران از این میزان، 2.26 درصد بوده است.

    این مسئول با اشاره به وجود منبع عظیم معادن به‌ویژه معدن سنگ‌های تزیینی ساختمانی در ایران به وجود 125 معدن فعال با استخراج 2.8 میلیون تن در این حوزه در استان فارس اشاره و از سهم ناچیز کشور در بازارهای جهانی به دلیل عدم بهره‌مندی از فناوری‌های برتر و رقابتی انتقاد کرد و بیان داشت: اگر 50 درصد استخراج اسمی سنگ‌های تزیینی ساختمانی را استخراج قطعی در نظر بگیریم با احتساب مصرف داخلی، سهم ما باید 700 هزار تن با ارزشی معادل 142 میلیون دلار صادرات باشد.

    همتی با بیان اینکه رسیدن به این نتیجه نیاز به همکاری و تلاش تمام متصدیان به‌ویژه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دارد تا علاوه‌بر بهره‌مندی از فناوری‌های رقابتی برتر، برای حضور مداوم و مؤثر در بازارهای خارجی برنامه‌ریزی‌های صحیح را انجام دهند از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان حوزه سنگ‌های تزئینی ساختمانی خواست تا نسبت به سرمایه‌گذاری و استفاده از علم، تجهیزات و ماشین‌آلات روز دنیا اقدام کنند چراکه هماهنگی با بازارهای جهانی و استفاده بهینه از تجهیزات روز دنیا موجب بهره‌مندی از منابع و امکانات، رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال پایدار و افزایش سهم کشور در بازارهای رقابتی می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تأکید بر تلاش تولیدکنندگان در راستای ارتقای فناوری واحدهای صنایع معدنی گفت: با فناوری موجود در سنگ‌بری‌ها و معادن سنگ‌های تزیینی ساختمانی کشور، برای هر مترمربع سنگ خام حداکثر هفت تا 10 متر سنگ برش داده می‌شود درحالی‌که در سطح بین‌المللی بیشتر 40 متر فرآوری انجام می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به سهم 28 درصدی فارس در صادرات بر اساس تعداد سنگ‌بری‌ها اشاره کرد و از وجود 398 واحد سنگ‌بری در این استان خبر داد.

    همتی در پایان سخنان خود نظارت و بازرسی، هزینه‌های حمل‌ونقل، ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها، مشکلات بانکی، اتحادیه‌های صادراتی، گروه‌های بازاریابی، مشاوران و...، زیرساخت‌های سخت‌افزاری، شبکه‌های حمل‌ونقل، ماشین‌آلات، پایانه‌های صادراتی، ترانزیت کالا، برندسازی، نمایشگاه، بازارچه‌های مرزی، مناطق آزاد و ...، خدمات بیمه‌ای، صندوق ضمانت و حمایت صادرات، جوایز و حمایت‌های نقدی صادراتی و عوارض، همکاری سفارتخانه‌ها، مشوق‌ها، مالیات، استراتژی و خط‌مشی‌های صادراتی، کارگروه‌های تخصصی در کمیته صادرات، تعدیل قیمت تمام‌شده و حذف ضایعات، تولید رقابتی، سرمایه‌گذاری خارجی و برنامه‌های راهبردی به‌منظور افزایش ارزش‌افزوده در بخش معدن با رویکرد توسعه صادراتی را به‌عنوان مواردی که در توسعه صادرات، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار مؤثرند برشمرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار